Bureau Loos en Wefilm leggen portretten theologiestudenten vast

17-06-2024 (11:25) - Campagnes

Bureau Loos heeft in samenwerking met Wefilm en de Protestantse Kerk Nederland een campagne gemaakt om theologiestudenten te werven voor verschillende opleidingsinstituten. 

Op maandag 10 juni is de campagne ‘Theologie. Zinvol voor velen.’ van start gegaan. 

Zes theologen (studenten en alumni) worden geportretteerd in persoonlijke minidocumentaires waarin zij hun persoonlijke invulling van theologie delen. Hiermee willen zij een bredere groep interesseren voor het vakgebied. 

Portretten

Van Willem Jan, die architectuur en theologie combineert, tot Ella die een koffiebar runt in de Bijlmer, tot Marc die anderen wil helpen met kleine gebaren, Joshua die met ouderen werkt, Neeltje die de kerk opnieuw wil uitvinden om jongeren te blijven betrekken, en Tess, die haar bezinning, onder andere, vindt op de dansvloer. Regisseur Dennis Lubbers portretteerde alle theologen samen met producer Joris Hoevenberg. 

Samenwerking opleiders en Protestantse Kerk in Nederland

Waar iedere opleider normaal gesproken zijn eigen studenten werft, sloeg men deze keer de handen ineen. Hugo Bulk, woordvoerder van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN): “ We voelen allemaal de urgentie, zowel vanuit de opleiders (Christelijke Hogeschool Ede, Windesheim en Protestants Theologische Universiteit) als vanuit de praktijk (de kerken die de PKN vertegenwoordigt). Ik ben ontzettend blij dat deze samenwerking tot zo’n mooie campagne heeft geleid.”