Buutvrij for life maakt campagne voor Johnny Cashew
Buutvrij en Johnny Cashew bundelen krachten in een campagne voor duurzame cashewnoten rechtstreeks uit het land van herkomst.
Buutvrij for life, is blij met haar nieuwste samenwerking met Johnny Cashew, het fairtrade cashewnotenmerk dat streeft naar een wereld waar cashewnoten niet onnodig de hele wereld over reizen. Cashewnoten worden geoogst in landen als Tanzania, gepeld in China en gaan dan per boot naar Nederland (12.000 onnodige kilometers). De eerste samenwerking resulteert in een outdoor postercampagne die dit probleem aankaart.
kraakheldere missie
Johnny Cashew's missie: alle cashewnoten moeten worden verwerkt in het land van herkomst, waardoor onnodige kilometers en CO2-uitstoot worden vermeden. Buutvrij voelt zich vereerd om deel uit te maken van dit nobele streven en helpt Johnny Cashew haar verhaal te vertellen via een copy-gedreven postercampagne. De postercampagne, bestaande uit drie verschillende creaties met slimme woordspelingen, is door heel Nederland te bewonderen. Ze vertellen in een paar woorden het verhaal van Johnny Cashew en laten zien dat het ook anders kan met die cashewnoten. Lekker & Direct, zowel in communicatie als in de reis van de cashew: zonder omreis.
Een bewuste keuze
De keuze van Buutvrij voor deze samenwerking komt onder meer voort uit de toewijding aan merken die een positieve impact hebben op de wereld. “We werken graag voor merken die goed zijn voor de wereld. En Johnny Cashew past daar perfect bij. Dus we zijn trots op deze klant en deze campagne. Kleurrijke posters die je vertellen waar jouw cashewnoten vandaan komen. Spoiler: dichtbij huis, gewoon zoals het hoort.” Buutvrij for life kwam afgelopen week in het nieuws vanwege een actie om een financiële crisis te overleven.
Reuben Alexander: “De campagne is een enorm succes en we worden overladen door mensen die ons werk gunnen (vooral B-corps en andere “groene” merken). Dus er staat veel in het teken van deze actie. Dat neemt niet weg dat we in de tussentijd ook veel mooi werk doen voor merken die vóór de actie al voor ons gekozen hadden. Zo ook dit werk voor Johnny Cashew. En ook daar zijn we dankbaar voor en trots op”.