Campagne legt pijnlijke realiteit van reuma bloot
Er leven in Nederland meer dan twee miljoen mensen met reuma. En er komen er steeds meer bij. De ziekte is nog altijd niet te genezen. De impact van reuma op je leven en op de hele maatschappij wordt ondertussen enorm onderschat. Dat is de pijnlijke realiteit van reuma.
Mensen met reuma willen niet zielig gevonden worden. Integendeel. Ze slikken hun pijn weg, zetten door, doen flink en proberen er het beste van te maken. Waardoor de buitenwereld denkt dat het allemaal wel meevalt. Maar reuma valt niet mee.
Het contrast tussen perceptie en werkelijkheid is de gedachte achter de nieuwe positionerende merkcampagne van ReumaNederland die 12 oktober, WereldReumaDag, van start gaat. In samenwerking met Joe Public, onder het motto De pijnlijke realiteit van reuma. In de campagne, die wordt uitgerold via tv, online video, radio, outdoor, print en socials, komen voorbeelden aan bod van die pijnlijke realiteit.
credits
ReumaNL: Marije Hulsinga, Mir Blijleven, Jan-Willem Förch
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatie: Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Mats Wilke
Strategie: Sanne Nobel, Eva Krook
Account: Eva Krook, Maaike van ’t Klooster
Productie: Fiona Jacob
Agency producer: Dylan Driessen
Regie: Simon Becks
DOP: Noël Schoolderman
Fotografie: Annabel Oosteweghel
Edit: Johannes de Jong
Soundlogo: Merlijn Snitker en Hielke Praagman
Sound: Feike de Wit (Sound Circus)
Grading: Laurens Orij
Online: Ton Habraken