Cape Rock verzorgt huisstijl Fins tv-kanaal

04-11-2013 (08:15) - Campagnes

Het Amsterdamse Brand Design bureau Cape Rock heeft het Finse tv-kanaal Liv gerestyled. Liv is een lifestylekanaal gericht op vrouwen. 
 
De rebrand is een totale revisie van het merk waarin alle elementen onder de loep zijn genomen. Van nieuw logo tot on-air pakket, muziek en online representatie. De nieuwe look en feel is ontworpen om de zender opnieuw te koppelen aan de leidende positie in het lifestyle & entertainment segment.
 
De briefing: Het kanaal groter en meer passend maken bij haar positie als marktleider. Cape Rock heeft dit opgelost door in de vroege design fase het 'what if' scenario toe te passen. Op deze manier werden de verschillende mogelijkheden binnen de positionering bloot gelegd en onderzocht. 
 
De uiteindelijke designs geven het kanaal een kosmopolitische en rijke look, met beide voeten stevig in de Finse aarde. Het kanaal is kleurrijk, dynamisch, pittig en levendig. Liv positioneert zich als de vertrouwde stem die haar kijkers de juiste entertainment- en lifestylerichting wijst.