Center Parcs en Ogilvy roepen stedelingen naar de natuur

21-06-2023 (12:57) - Campagnes

Onder de noemer ‘Probeer eens een nieuwe route’ en ‘Beleef meer zomer’ geeft Center Parcs het startsein voor haar eerste urban campagne.

In de komende weken rijden trams met deze boodschap door Amsterdam, Rotterdam, Gent en Antwerpen. Met de campagne wil Center Parcs stadsbewoners aanmoedigen om deze zomer de stad te verruilen voor de natuur. Naast trams is de campagne te zien op digitale schermen. 

Verrassend voor stedelingen

De campagne is in lijn met de nieuwe merkidentiteit van Center Parcs, die begin dit jaar is gelanceerd. “Veel doelgroepen die we willen bereiken, wonen in de stad. Als je in de stad woont, is Center Parcs misschien niet het eerste waaraan je denkt als je op vakantie gaat. Daarom willen we juist laten zien dat ons product verrassender is dan stedelingen soms denken”, vertelt Bas Post, Marketing directeur Center Parcs Nederland en België. “De parken van Center Parcs liggen middenin in de natuur en bestaan voor 90 procent uit bos of water. Hiervan willen we graag iedereen laten genieten: met een gevarieerd aanbod zomerse activiteiten in en rond het water, een zomerbioscoop in de open lucht en met leuke workshops en heerlijke tochten in de natuur.”
 

Samenwerking

De campagne is ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam in samenwerking met mediabureau Mindshare. “Op een niet te missen manier nodigen we alle stadsbewoners uit om van de gebaande paden af te wijken en heerlijk te ontspannen, spelen en op ontdekkingstocht te gaan bij Center Parcs, samen met de mensen van wie ze houden. De natuur is de ideale plek om ‘nieuwe routes’ te vinden voor mooie en onvergetelijke momenten met elkaar”, zegt Henk Nieuwenhuis, Creative Director van Ogilvy. 

Credits Ogilvy

Creative Director - Henk Nieuwenhuis
Strategy Director - Bas Vroonland
Senior Designer - Sarp Sozdinler
Account Manager - Phoebe Lyon