CitizenM en KesselsKramer lanceren AI gegenereerde film over hotelcliché's

15-06-2023 (17:13) - Campagnes

Iedere dag lijkt Al weer meer te kunnen dan de dag ervoor, en iedere dag wordt die shift met een mix van angst en opgetogenheid aangekondigd. Vorige week was het de nieuwe generative AI video software, Runway Gen-2, die de industrie opnieuw opschudde.

Hoewel de angst omtrent AI zeker begrijpelijk is, zag CitizenM de kans om dat narratief om te gooien en er iets leuks mee te maken. De hotelketen is altijd op zoek naar nieuwe manieren om haar business aan te pakken, en sloeg de handen ineen met KesselsKramer Londen en AI productiebureau, director Ai.a.m., om de grenzen van deze nieuwe technologie te verkennen.

De film werd gemaakt met bijna alleen maar met AI gegenereerd videomateriaal, om een glitchy kopie te maken van een luxe hotel dat aan elkaar hangt van clichés. De gekloonde conciërges, losgeslagen gasten, vervormde douche-scenes en buitenaardse buffetten staan in schril contrast met de werkelijkheid van citizenM, een hotel dat zichzelf aanprijst als fundamenteel mensgericht, eenvoudig en luxueus.

"We willen mensen aanmoedigen om verder te kijken dan de sombere wereld van door AI gegenereerde middelmatigheid. Je kan nog steeds in de levendige omhelzing van een citizenM Hotel stappen, waar echte menselijke connecties wachten, met dank aan onze warme en gastvrije ambassadeurs," aldus Chief Brand Officer Robin Chadha.

Charlie Bowden, senior creatief bij KesselsKramer Londen vult aan: “Bij het maken van de film vielen er gaten in wat de software allemaal kan, nu deze nog in de kinderschoenen staat. Die tekortkomingen hebben we in ons voordeel gebruikt, omdat het contrast met het gepolijste citizenM beeldmateriaal zo extra wordt benadrukt.”

Creatief directeur bij KesselsKramer, Dave Bell: "Ai wordt behandeld als een wetenschap, maar er zit meer kunst in dan mensen zich realiseren, of in ieder geval over praten. Dit project heeft ons echt geprikkeld om te zien hoe we de software kunnen opbreken en iets nieuws kunnen creëren."

De film zal  onder meer verspreid worden op al citizenM’s sociale media kanalen en meer.

credits

Client: citizenM Hotels - citizenM.com
Chief Brand Officer: Robin Chadha
Marketing Director: Maurice Ajanaku

Bureau: KesselsKramer - KesselsKramer.com
Creative Partner: Dave Bell
Art Director: Adam Morton-Delaney
Copywriter: Charlie Bowden
Project Manager: Jess Gasparetto

Ai Production: Aisam.xyz
Director/Editor: Ai.s.a.m