Consumentenbond introduceert nieuwe merkcampagne: Eerlijk is Eerlijk

17-02-2023 (11:08) - Campagnes

In het jaar dat De Consumentenbond 70 jaar bestaat, lanceert de organisatie zijn nieuwe merkcampagne ‘ Eerlijk is Eerlijk’. De campagne en positionering, ontwikkeld door N=5, moet de betekenis van het merk weer laten voelen en zichtbaar maken, ook voor jongeren van deze tijd.

De Consumentenbond strijdt al 70 jaar voor de belangen van consumenten. Een bijzonder relevante rol, die onder een nieuwe generatie consumenten nog te weinig gezien en gevoeld wordt. Dat was de reden voor de Consumentenbond om vorig jaar op zoek te gaan naar een nieuw bureau om het merk opnieuw te positioneren. Na een pitchtraject is gekozen voor N=5.

De kern raken

Martin de Beer, lead Merk & Communicatie bij de Consumentenbond: “De Consumentenbond heeft tot doel om markten eerlijker, duurzamer en veiliger te maken. Wij zorgen dat consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Dat is in deze tijd waarin de consument overspoeld wordt met producten, diensten, aanbiedingen en soms ook valse beloftes, relevanter dan ooit. Desondanks is de toegevoegde waarde van het merk voor nieuwe generaties niet zo evident als dat voor oudere generaties is. Daarom willen we de waarde van het merk laten voelen en zo onze positie als waardevolle organisatie mét autoriteit verstevigen. Het concept van de ‘guardian angel’ geeft hier prachtig vorm aan. De pay off “ Eerlijk is eerlijk”raakt in de kern waar we voor strijden en wat de doelgroep belangrijk vindt."

Gericht op jongeren

De nieuwe merkcampagne van de Consumentenbond richt zich voornamelijk op millennials. Deze groep zit in een levensfase waarin vaak grote levensveranderingen plaatsvinden, die ook emotionele impact hebben. Ze gaan bijvoorbeeld op kamers, kopen een huis of krijgen een kind. Op deze momenten is de Consumentenbond van waarde met zijn proposities.

Anne Stokvis, Creatief Directeur N=5: "Het verlangen van jongeren naar een eerlijke wereld met eerlijke bedrijven is enorm. Het is een groep die het meest de dupe is van steeds snellere en complexe markten, onoverzichtelijke aanbiedingen en ontransparant gebruik van data. Terwijl een verbonden wereld ook maakt dat zij steeds meer elkaar vinden in gedeelde idealen en een kritische blik. Met dit idee hebben Arnout Robbe en Paul Wagemaker een campagne gemaakt die laat voelen dat de Consumentenbond juist opkomt voor deze belangen. Het landt direct in cultuur vanuit een sterke merkbelofte. Met een beeldtaal die naadloos aansluit op de wereld van jongeren."

De campagne ‘Eerlijk is eerlijk’ is vanaf maandag 20 februari te zien op TV, DOOH en online. De komende tijd wordt de merkgedachte verder verdiept met een publishing campagne. 

Credits

Consumentenbond - Eerljk is Eerljk

Consumentenbond
Martin de Beer, Maaike Kerkstra, Marcel van Venetïen

N=5
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Bastiaan Weers, Sophie Diepstraten
Account: Tamara Saelman, Judith Petit
Productie: Anna Bosscher, Kiek Beljaars
Regisseur: Teddy Cherim
DOP: Noel Schoolderman Productiemaatschappj: Pink Rabbit Postproductie: Captcha
Fotogra?e: Ron Gessel

Media: Mediaplus

Consumentenbond | Eerlijk is Eerlijk from N=5 on Vimeo.