DDB Amsterdam neemt vakantiegangers mee naar Lloret de Mar voor Kruidvat
Kruidvat speelt in op het publiek dat druk bezig is met inpaklijstjes en inkopen doen voor de zomervakantie. Op maandag 26 juni trapt de winkelketen af met een driedelige campagne die de hele zomer door loopt.
In het eerste deel van de campagne ‘Goed voorbereid, groot voordeel’, is personage Lies met vriendin Anouk te zien terwijl ze voorbereidingen treft voor haar zomervakantie. In de daarop volgende reeks zien we dat Lies met Kruidvat producten voorbereid is op onvoorziene situaties.
Verdieping campagne
De zomercampagne van Kruidvat is dit jaar voor het eerst in drie fasen verdeeld. Niet eerder kwam Kruidvat met een grootschalige campagne die doorloopt tussen de traditionele ‘retail- pieken’ in juni en september. In de zomermaanden - als mensen minder televisie kijken maar wel online zijn op hun vakantieadres – volgt deel twee van de campagne. Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat: “Ook in de weken dat Nederland op vakantie is willen we vertellen dat je bij Kruidvat moet zijn voor veel voordeel. Vandaar dat het tweede deel van de campagne geen tv-commercial is, maar dat we dan vol inzetten op social media op een manier zoals we dat nog niet eerder hebben gedaan. Met als hoogtepunt een heuse ‘zomerfilm’ in week 31 met een bijzondere ontknoping die te zien zal zijn op Youtube, Instagram en Facebook".
Nieuw werk van DDB Amsterdam
“De zomercampagne is het eerste nieuwe werk voor Kruidvat van DDB Amsterdam”, zegt Wouter Voges, Creative Director bij DDB Amsterdam. “In de nieuwe constellatie hebben we onze social unit aangehaakt wat meteen resulteerde in veel energie en een verdieping van de campagne. Lies vertrekt op tv en we geven mensen vervolgens de mogelijkheid om de vakantieavonturen van Lies en haar bestie online te volgen. Tijdens elk avontuur, in beeld gebracht door Lies haar vloggrage vriendin, speelt een ander Kruidvat product een rol".
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce