DDB maakt eerste campagne voor Veilig Verkeer Nederland
Eind vorig jaar won Eigen Fabrikaat, nu DDB Retail, samen met DDB Amsterdam de pitch voor de gedragsbeïnvloedende campagnes van Veilig Verkeer Nederland.
Vandaag gaat de nieuwe veilig fietsen campagne live.
Op de automatische piloot
In deze campagne staat het inzicht centraal dat mensen steeds meer op de automatische piloot fietsen, wanneer ze jarenlang dezelfde route afleggen. Terwijl het dan juist extra belangrijk is dat ze bewust deelnemen aan het verkeer. Want het wordt niet alleen drukker op de weg, er zijn ook steeds grotere snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers. Mede door de opkomst van elektrische (bak)fietsen, - scooters en andere nieuwe vervoersvormen. Onder het motto ‘Meedoen is makkelijk’ wil VVN ervoor zorgen dat zo veel mogelijk mensen bewust veilig deelnemen aan het verkeer.
Frank Dekker, Veilig Verkeer Nederland: “We hadden de briefing voorbereid met mensen van marketing, educatie, communicatie en innovatie. In het verhaal van DDB is alles teruggebracht naar een herkenbaar inzicht en idee. En de film die nu live gaat, brengt die kerngedachte heel mooi tot leven”.