De dood in reclamespotjes
22-02-2011 (07:58) - Campagnes
Met twee TV-spots lanceerde uitvaartspecialist DELA afgelopen vrijdag een campagne waarbij het mensen toont dat we niet alleen tijdens ons leven voor onze dierbaren kunnen zorgen, maar met een uitvaartzorgplan van DELA ook nadat we zijn gestorven. Om te kunnen communiceren over het taboeonderwerp ‘dood’ werd bij de TV-spots een serene, emotionele context gecreëerd waarvan is geweten dat het mensen helpt te luisteren en te praten over de dood.
In een tweede fase zal worden ingezet op een reeks radiospots die de meer rationele, commerciële boodschap zal brengen. De campagne wordt vervolledigd door het online platform www.afscheidsrede.be dat mensen wil inspireren bij het schrijven van een afscheidsrede. Na afloop van een afscheidsplechtigheid kan men bovendien de eigen afscheidsrede uploaden opdat deze later ook anderen kan inspireren. De website wordt 24 februari gelanceerd. De campagne is een realisatie van reclamebureau Famous.
Marysia Kluppels, marketing en communicatie manager van DELA, zegt: ‘Met deze campagne zet DELA een zeer grote stap. We zijn er met de TV-spots in geslaagd een uiterst moeilijk te bespreken taboeonderwerp, op een authentieke en serene manier te verfilmen om zo mensen te helpen nadenken over een onderwerp waar men anders alleen maar van wegloopt.’
Adverteerder: DELA
Marketing en communicatie manager: Marysia Kluppels
Reclamebureau: Famous
Creatie : Eric Debaene & André Plaisir - Bertrand Degreef & Iwein Vandevyver
Creative Directors : Christophe Ghewy - Joeri Van den Broeck - Tim Driesen
Productie : Caviar (Werner de Coninck)
RTV Famous : Lander Engels & Myriam Maes
Regisseur : Hans Van Nuffel
Account Manager : Sara Jacobi
PM: Arnout Everaert
Interactive Director : Jonathan Detavernier
Design (interactive) : Ken Wuytack
Developement (interactive) : Stijn Huyberechts
PR: Liesbeth Pyck