De slag om de keukentafel is begonnen

27-03-2012 (08:27) - Campagnes

Totalspiel heeft voor Coop Supermarkten een nieuw relatieplatform ontwikkeld, met een bewaarmagazine, een kalender, en online meedoeacties via social kanalen. Doel: de klanten van Coop binden aan hún supermarkt en het coöperatieve gedachtengoed van Coop vertalen naar een structureel communicatiekanaal met als boodschap: bij Coop doen we het samen. 
 
Met meer dan 210 supermarkten onder de vlag van CoopCompact, Coop en Supercoop, is Coop een aanzienlijke speler in supermarktlandschap van Nederland. En dat al meer dan 120 jaar. Daarmee is het bedrijf een bewijs dat coöperaties anno 2012 springlevend zijn. Niet voor niets is dit jaar door de Verenigde Naties uitgeroepen tot  het Internationale Jaar van de Coöperatie.
 
De VN vinden, net als Coop, dat echte winst niet in geld zit, maar in samenwerking. Om dit gedachtengoed te onderstrepen introduceert Coop een bijzonder cadeau voor haar klanten; de eerste Coop Keukentafelgids. Een multimediaal concept dat gezicht geeft aan alle klanten van Coop en ze verbindt: met Coop, en met elkaar.
 

De Keukentafelgids is een multimediaal concept met een bewaarmagazine (oplage 300.000), kalenders, een online vertaling, en social media acties. Hoewel de online vertaling nog verder uitgebouwd gaat worden in de toekomst, bepaalt de multimediale strategie wel de aard van het magazine.