De VakantieDiscounter snapt vakantie

05-01-2023 (14:21) - Campagnes

Waar vakantie écht om draait? Dat wil de VakantieDiscounter laten zien met hun nieuwste reclamecampagne. Als je op je gele slippers een sjiek restaurant wil binnenstappen, dan kan dat gewoon! In de nieuwe campagne staan vier reclamespotjes centraal die op een humoristische manier een herkenbaar vakantiegevoel moeten oproepen.

De campagne van 2023 is een opvolger van de campagne van vorig jaar. Dirje van Laar, brandmanager VakantieDiscounter: “We kregen veel positieve reacties op onze campagne; door de humor die erin zit, bleven de spotjes bij veel mensen hangen. We hebben die lijn daarom dit jaar voortgezet.”

Bredere doelgroep

Met vier nieuwe spots wil dé VakantieDiscounter een bredere groep aanspreken dan vorig jaar; jonge vakantiegangers, gezinnen, man/vrouw, vakantiegangers die op zoek zijn naar zon of mensen die op zoek zijn naar stedentrips.

Herkenbaar gevoel

Dirje: “Er is wel een algemene deler; alle spots zorgen voor een uniek en herkenbaar vakantiegevoel en de boodschap dat je op vakantie moet doen waar jij je comfortabel bij voelt. Hier komt ook onze pay-off ‘Die snapt vakantie’ vandaan.” Nieuw dit jaar zijn de tag-on’s, kortere boodschappen die later in hetzelfde reclameblok verschijnen. Dirje: “In deze tag-on’s lichten we onze USP’s toe, zoals het boekgemak, ons ruime aanbod en de scherpe prijzen."

Tv, radio, online

De vier spots – wederom ontwikkeld door reclamebureau INDIE en met het stemgeluid van Gert Dunbar als voice-over – zijn niet alleen op tv te spotten, je kunt ze ook online tegenkomen. En er zijn daarnaast drie nieuwe radiospots (met elk een eigen vakantiegeluid) ontwikkeld.