Denim Solar omarmt de saaiheid van haar eigen product

06-09-2023 (09:30) - Campagnes

“Proud to be boring.” Zo heet de nieuwe campagne van Denim Solar. Met de campagne viert het merk de saaiheid van hun product. Want saai is goed! Denim richt zich met de campagne namelijk op consumenten die weinig tot geen interesse in zonnepanelen hebben.

Uit onderzoek van Denim zelf blijkt dat veel consumenten worden afgeschrikt door de complexiteit van zonnepanelen en de markt. Renée Bruinsma, managing director bij Denim Solar: “We horen van veel consumenten dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. In de huidige markt van zonne-energie word je geconfronteerd met eindeloos technisch gepraat en onnodig ingewikkeld gedoe. Het is zulke saaie materie dat veel van hen op een gegeven moment denken: laat ook maar. Dat is ontzettend zonde.”

Die saaiheid wordt nu met Denim’s nieuwe campagne in het zonnetje gezet. Ingmar Larsen, Creative Director van het verantwoordelijke bureau This Agency : “Denim snapt dat een groot gedeelte van hun doelgroep geen fluit geeft om de technische kant van zonnepanelen. Toch is dit een barrière waar je als klant doorheen moet. En hier verliezen veel van hen interesse. Deze doelgroep wil gewoon zonnepanelen die werken en heeft geen zin om eindeloos saaie blogs en brochures door te moeten spitten. Wij zagen daar een haakje. Door die saaiheid juist te benoemen, proberen we bij hen de juiste snaar te raken. Daarnaast heeft die saaiheid ook een tweede betekenis. In goeie zonnepanelen hoef je je helemaal niet te verdiepen. Die doen het gewoon. En een product dat het altijd doet en waar je geen omkijken naar hebt is ook saai! Vandaar ons inzicht dat saai eigenlijk een superpower is.”

Europese campagne: van Zweden tot Duitsland

Na in Nederland te zijn opgericht is Denim inmiddels actief in heel Europa. De nieuwe campagne wordt gelanceerd in 5 landen: Zweden, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland. De kern van de campagne bestaat uit twee films die met productiehuis Holy Fools en regisseur André Maat zijn ontwikkeld. Naast de films is de campagne opgebouwd uit drie radiocommercials, diverse OOH-uitingen en online middelen. Abovo is verantwoordelijk voor de distributie ervan.