DEPT zet ledenbelang Univé op de kaart

12-06-2023 (12:03) - Campagnes

Univé lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne: Winst waar jij blij van wordt. Met een online en tv-commercial, die ook in de winkels te zien is en vier radiocommercials, willen zij de meerwaarde van de ledenorganisatie zonder winstoogmerk benadrukken.

Univé wil naast hun imago als verzekeraar en bemiddelaar bij het grote publiek ook hun rol als coöperatie zonder winstoogmerk onder de aandacht brengen. “Als coöperatie zonder winstoogmerk staat bij Univé het ledenbelang voorop. Daarom komt het geld dat we overhouden ten goede aan leden en aan de buurt, in allerlei vormen. Bijvoorbeeld met het Univé Buurtfonds, dat met financiering én door het delen van kennis en expertise jongeren helpt om hun eigen ideeën te realiseren om de buurt fijner en veiliger te maken. Maar ook met diensten waarmee we leden helpen om schade en leed te voorkomen of beperken,” vertelt Ron Bavelaar, voorzitter van de Raad van Bestuur van Coöperatie Univé.

Campagne

Univé koos in samenwerking met Dept en regisseur Ottilie Maters voor een verhaal waarin het ledenbelang naar voren komt. “Zo zien we lokale initiatieven waarmee we de buurt fijner en veiliger maken. Zoals de bijdrage aan verkeersveiligheid en aan de sportclub voor rolstoelbasketbal die we supporten. Met de commercial laten we kijkers voelen waar de coöperatie en winst waar jij blij van wordt precies voor staat,” legt Michelle Rienks, manager Formule, Strategie, Merk & Communicatie uit. “De slotzin ‘Minder alleen, meer met z’n allen’ – vormt de kracht van de coöperatie en vat goed samen wat Univé te bieden heeft, zowel aan leden als de maatschappij.”

Credits

Bureau: Dept
Strategie: Edith Janson, Jan Govaert
Creatie: Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Stan Severin, André Dammers
Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier
Agency Producer: Nikki Haighton
Director: Ottilie Maters
Production company: Halal
Producer: Fenna Breitbarth
DOP: Sam Vis
Casting bureau: Multa casting
Fotograaf: Tim Stet
Muziek: Kees van Driel, Xander Vrienten
Media bureau: M2 | OC
Account: Nienke Lammers
Strategie: Martijn Vlasblom
Opdrachtgever: Michelle Rienks, Annemieke van der Zalm, Peter Vording