Dit is het nieuwe Zwitserleven gevoel

12-03-2024 (07:00) - Campagnes

Zwitserleven en Selmore slaan een nieuwe weg in met het merk en lanceren een nieuwe campagne. Het Zwitserleven gevoel is gebleven maar krijgt een andere invulling. Socialer, menselijker, inclusiever, dichterbij. En daar past een meeslepende, emotionele campagne bij met het thema: Een gevoel dat we delen. De campagne gaat 12 maart van start.

Het Zwitserleven gevoel staat voor het onbezorgde gevoel dat je je pensioen goed geregeld hebt. Paul Pilon, Brand & Creative Lead bij Zwitserleven: “Als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijdsgeest. Niemand wil alleen oud worden. Mensen blijven graag actief en delen hun pensioentijd het liefst met familie, vrienden of mensen uit de buurt. Daarom een nieuwe koers.”

Een gevoel dat we delen

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore: “Zo kwamen we op het idee dat je niet per se met pensioen hoeft te zijn om van het Zwitserleven gevoel te genieten. Dat is het mooie van het Zwitserleven gevoel, anderen voelen het ook. De mensen om je heen, je familie, de vereniging, mensen in de buurt. Het Zwitserleven gevoel werkt aanstekelijk. Dat vatten we samen in het Guiding Idea: Een gevoel dat we delen.”

Een Zwitserleven gevoel voor iedereen

In de nieuwe campagne zien we dus geen BN’ers in verre oorden, maar situaties dichterbij huis. Bijvoorbeeld een hond die het Zwitserleven gevoel ervaart, omdat zijn baasje nu meer tijd heeft voor lange wandelingen. Of een meisje van 8 dat gillend door een waterglijbaan zoeft en meegeniet van het Zwitserleven gevoel van haar oma. En we zien een zaalvoetbalteam bestaande uit spelers met het downsyndroom, dat door het vrijwilligerswerk van coach Gerard nu de volle aandacht krijgt.

Nieuwe stap voor het merk Zwitserleven

Het delen van het Zwitserleven gevoel met anderen is ook meteen een nieuw hoofdstuk in het verhaal van Zwitserleven. Annemieke Visser-Brons CCO Zwitserleven: “Zwitserleven is een leidende speler in de pensioenmarkt. En heeft flinke ambities. We willen graag meer doelgroepen aanspreken en hen helpen hun pensioenambities te realiseren. Zodat zij en iedereen om hen heen het Zwitserleven gevoel kunnen delen en optimaal kunnen genieten van een goed pensioen. Ik ben trots op deze nieuwe merkcampagne. Het delen van het gevoel is precies wat past bij onze eigen ambities. En geeft richting aan hoe wij de komende jaren vooruit willen.”

Campagne & media

Het is het eerste werk van Selmore voor Zwitserleven sinds de bureau-oriëntatie afgelopen jaar. De campagne wordt ingezet op tv, online en op radio. Maar dat is het begin. Er volgt nog veel meer vanuit het Guiding Idea: in communicatie, activatie, content en ook in dienstverlening.

Credits

Verantwoordelijk bij Zwitserleven: Paul Pilon, Geneviève Ho Sam Sooi, Arne Galama, Tim Noomen, Joyce van Otterdijk
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Bonkers United
Regie: Bram Schouw
Muziek: CRISandJEF MUSIC
Sound: Public Audio Amsterdam
Fotografie: Bibian Bingen
Mediabureau: Dentsu