Doei Tabaksindustrie maakt eerlijke wervingscampagne voor tabaksindustrie
Platform Doei Tabaksindustrie stelt in een nieuwe campagne de misleidende werving van de tabaksindutrie aan de kaak en komt zelf met een eigen, eerlijke wervingscampagne. Social first agency Home en Boris Creative hebben de campagne ontwikkeld.
Met de campagne 'Werken bij de tabaksindustrie' vertelt het platform het échte verhaal: de tabaksindustrie is op zoek naar nieuwe collega's die precies weet hoe je jongeren kunt verleiden, uiteraard bereid is om ethische grenzen te overschrijden en de samenleving te misleiden.
Hans Snijder, voorzitter van de Rookvrije Generatie en directeur van de Hartstichting, doet een maatschappelijk beroep op recruiters en wervingsbureaus niet bij te dragen aan deze valse voorstelling van zaken. “Met een industrie die dodelijke en schadelijke producten verkoopt, op doortrapte wijze de samenleving misleidt en jongeren verslaafd probeert te maken, moet je geen zaken willen doen", aldus Snijder.
Het tekent volgens Doei Tabaksindustrie het totaal immorele DNA van een industrie waarin misleiding en winstbejag de enige drijfveren zijn. “Werken bij de tabaksindustrie is het logische vervolg op de aanklacht tegen de tabaksindustrie bij de lancering van Doei Tabaksindustrie,” zegt Guy Lokhoff, oprichter en creative director van social first agency Home: “Met Bedankt voor het roken lieten we al zien hoe bizar het is dat de tabaksindustrie onderdeel is van onze samenleving. Onze wervingsvideo’s van Werken bij de tabaksindustrie laten zien hoe absurd de juichverhalen zijn waarmee de tabaksindustrie personeel probeert te werven.”