Dolfijnen en leeuwen delen ervaringen in World Animal Protection campagne

01-08-2023 (10:16) - Campagnes

Een belangrijk onderdeel bij het boeken van een excursie of activiteit is voor touristen het bekijken van online reviews. Hieruit blijkt dat mensen het leuk vinden om dolfijnenshows te bezoeken en een selfie met een leeuw is de normaalste zaak van de wereld. Volgens World Animal Protection zijn deze attracties allesbehalve leuk en normaal.

Daarom vraagt World Animal Protection met hun nieuwste onlinecampagne aandacht voor de wereldwijd tot wel 550.000 wilde dieren die dagelijks lijden voor het vermaak van toeristen. De campagne is ontwikkeld door Megawatt Digital, die eerder dit jaar de pitch won. World Animal Protection geeft de leeuw en dolfijn letterlijk een stem waardoor de dieren voor het eerst zelf kunnen uitleggen hoe ze toeristische attracties en excursies ervaren. Hiermee spreken ze de toeristische sector er direct op aan om een einde te maken aan het gebruik van wilde dieren als product om geld aan te verdienen.

Wilde Dieren - Geen Enternainers

‘Dankzij het professionele team van Megawatt hebben we in onze nieuwe publiekscampagne wilde dieren voor het eerst letterlijk een stem kunnen geven’, aldus Thierry Reniers, Directeur Organisatie van World Animal Protection Nederland. ‘De levensechte animaties van de leeuw en dolfijn brengen het dierenleed in het wereldwijde toerisme op een vernieuwende manier onder de aandacht. De expertise van Megawatt hielp ons daarnaast om onze campagne te optimaliseren en meer supporters aan World Animal Protection te binden.’ De campagne is onderdeel van World Animal Protections werkgebied Wilde Dieren – Geen Entertainers, waarmee de organisatie de toeristische sector diervriendelijker maakt en voor bewustwording zorgt rondom dit thema.