Donderdag wereldrecord Doede360-campagne

24-04-2012 (08:19) - Campagnes

De 'Doede360'-campagne die jongeren in beweging brengt, gaat donderdag 26 april een wereldrecord vestigen: 1 miljoen 360-sprongen door kinderen in heel Nederland. TV-programma Het Klokhuis doet er -voor het eerst in haar bestaan- live verslag van. 
 
Het wereldrecord van donderdag vormt het hoogtepunt van enkele weken actievoeren die zo'n 100.000 inschrijvingen en vele zelfgemaakte filmpjes van kinderen en jongeren uit heel Nederland opleverde. De muziekvideo 'Doede360' bereikte ruim een half miljoen kijkers op YouTube en was lesmateriaal voor duizenden leerlingen in basis- en voortgezet onderwijs tijdens gym. Dankzij steun van KidsVitaal is een outtake van de song nu ook veel als commercial op radio en tv. Zelfs in de rust van de Champions League wordt opgeroepen mee te springen.

De campagne, in opdracht van NOC*NSF, KVLO (Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding) en Het Klokhuis, is van KesselsKramer.