Dopper lanceert revolutionaire oplossing voor wegwerpflessen

13-06-2023 (11:11) - Campagnes

Al sinds haar oprichting in 2009 strijdt Dopper tegen verpakt water. Deze wegwerpflessen zorgen namelijk iedere dag voor onnodige tonnen plastic afval, CO2-uitstoot door productie en vervoer en vervuiling van de oceanen. Zo is de milieubelasting van verpakt water 1400 tot 3500 keer groter dan die van kraanwater. In een campagne door KesselsKramer introduceert Dopper de revolutionaire oplossing.

In de campagne wordt de waterfles op overdreven grootse wijze geïntroduceerd om te laten zien dat de oplossing voor een van 's werelds meest complexe problemen eigenlijk heel simpel is. Om die absurde eenvoud te laten zien, presenteert Dopper de waterfles als een never-seen-before innovatie. Inclusief een grootse aankondiging, professionele renders en unieke product features (het heeft een dop, je kunt eruit drinken, je kunt het meerdere keren gebruiken).

Just refill

Creative director Maartje Slijpen: “Iets kleins en wat voor de hand ligt, kan soms groots effect hebben. Een waterfles is revolutionair, mits je ‘m gebruikt. Daar speelt deze campagne op in.” Met de lancering van de campagne onthult Dopper ook haar nieuwe pay-off: Just refill. Deze pay-off werkt ook direct als call-to-action, vertelt Global Brand Manager van Dopper Fiona Mermans. “Hervul gewoon je waterfles. Dat is uiteindelijk waar we mensen in de eerste plaats toe willen oproepen. Uiteindelijk is een waterfles geen oplossing als mensen niet massaal gaan hervullen/ als mensen hun gedrag niet veranderen. Zeker in een volwassen markt als Nederland waar het gemiddelde huishouden al vier Doppers in een kast heeft liggen en het kraanwater in Europa veelal uitstekend is. Just refill!”

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.