Dremel spreekt jonge doe-het-zelvers aan met Accenture
‘Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich’ is de nieuwe claim van multi-tool-merk Dremel in hun nieuwe internationale campagne.
Accenture Song Nederland ontwikkelde dit nieuwe merkidee voor Dremel.
Nieuwe doelgroep
De tools van Dremel zijn terug te vinden in talloze klusschuren, garage’s en keukenkastjes. Behalve bij jongeren, die bij gebrek aan ervaring en kennis liever een professional inschakelen. Daarom ging Accenture Song Nederland aan de slag met de ontwikkeling van een nieuw internationaal merkidee voor Dremel. “We bedachten een nieuwe spokesperson: de ‘inner DIY-er’. Dat is een enthousiast (en een tikkeltje luidruchtig) typetje dat tevoorschijn komt om jou aan te moedigen om vooral zélf aan de slag te gaan. Waar anderen zich met feiten en cijfers richten op de doorgewinterde klusser, laat Dremel zien dat ze de doelgroep begrijpen en moedigen ze het DIY’en onder jongeren aan.”, aldus Gijs de Bruijn van Accenture Song.
De nieuwe spokesperson moet de drempel voor jongvolwassenen dus verlagen om te beginnen met doe-het-zelven. Per campagne worden verschillende how-to-video’s opgenomen. De campagne bestaat uit online en social video’s, -posts en banners en op het content platform van Dremel. De campagne gaat live in onder andere Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Later dit jaar volgt een tweede campagne om verder te bouwen aan de naamsbekendheid van het merk onder jongvolwassenen.
Credits
Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss, Nick Maas en Desmond Lissone
Creative Director: Paul Wauters
Account: Sammy-Jo Heijdra en Lisa Been
Regie: Jan Boon
DOP: Piet Deyaert
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
VFX: the Compound
Productie: Studio Zelden