Dubbele FWA award voor tshirtOS door MediaMonks
22-10-2012 (08:20) - Campagnes
MediaMonks heeft twee FWA prijzen binnengesleept met de app en Facebook Tab voor Ballentine’s tshirtOS, het eerste draagbare en programmeerbare T-shirt ter wereld. Het shirt kan via je smartphone niet alleen berichten en afbeeldingen weergeven, het is ook voorzien van een bewegingssensor, een koptelefooningang en een megapixelcamera – een draagbaar platform voor zelfexpressie. Een FWA mobile award werd gewonnen met de creatie van de iOS app en een website award met de Facebook Tab van het bijzondere shirt. Vorige week won tshirtOS ook Zilver bij de Lovie Awards.
Zelfexpressie is waar het allemaal om draait bij whiskymerk Ballentine's. Daarom wilden ze met een platform komen dat dit mogelijk maakt en aansluit bij het digitale tijdperk. Het T-shirt biedt een nieuwe manier van communiceren: je kunt er een Facebook status of Twitter berichten op delen, je favoriete muziek en full colour afbeeldingen, maar je kan ook foto’s maken met het shirt. Het is voorzien van 1042 kleine LED lampjes, die bestuurd worden vanuit de app op je mobiele telefoon.
MediaMonks creëerde een intuïtieve app waarmee gebruikers content draadloos naar het shirt kunnen sturen, zoals tweets uit hun eigen account, foto’s en andere afbeeldingen, zelfgemaakte tekstberichten, GIF animaties en hun favoriete muziek vanaf hun iPhone. Maar ze kunnen ook met het T-shirt foto’s nemen en naar hun eigen telefoon sturen. MediaMonks ontwikkelde de app in opdracht van marketingbureau Work Club. In samenwerking met interactief kledingbedrijf CuteCircuit werd de interface tussen de app en het T-shirt ontwikkeld.
International Project Director: Joris Pol (MediaMonks)
Senior Producer: Xander Amo (MediaMonks)
Mobile Developer: Erik Poort (MediaMonks)
Technical Architect: Martijn van Zal (MediaMonks)
Creative Partner en Innovation Director: Andy Sandoz (Work Club)
Creative Partner: Ben Mooge (Work Club)
Creative Lead: Joe Corcoran (Work Club)
Creative: Julie Barnes (Work Club)
Design Lead: Dan Scott (Work Club)
Strategist: Niccolo Rigo (Work Club)
Producer: Tom Gardner (Work Club)
Business Director: Al Amin (Work Club)
Account Director: Al Bowers (Work Club)
t-shirt development: CuteCircuit
