Eerste inhaker rondom verkiezingen van SportCity
Het zomerreces is voorbij en politici kunnen niet alleen hun tanden zetten in de dossiers die er nog liggen, maar zeker ook in de verkiezingen die eraan zitten te komen. Een reden voor SportCity om hier in haar nieuwe campagne op in te haken.
Creatief bureau Fitzroy ontwikkelde een campagne waarbij gespeeld werd met de verschillende afkortingen van de politieke partijen. Merle Well, marketing & campaign lead SportCity: “De afkortingen van de politieke partijen hebben we gerelateerd aan het aanbod van SportCtiy. De sportschool was natuurlijk de eerste met BBB: Buik Billen Benen. Bij ons kun je zoveel meer; fitnessen, aan een groepsles zoals yoga, spinning of BodyPump meedoen, maar ook een potje tafeltennis spelen. We zijn vooral ook een gezellige plek om vrienden of buren te ontmoeten. Het mooie van het creatieve concept van deze campagne is dat we, met een knipoog, ons hele aanbod via de afkortingen over de bühne kunnen brengen.”
Nieuwe betekenissen
Jur Baart, oprichter Fitzroy: “Ik denk dat we de eerste zijn met deze inhaker. Een campagne waar we samen met de klant veel plezier om hadden want de er werden behoorlijk wat afkortingen heen en weer gemaild. We hebben een hele stapel liggen, maar via Instagram hebben we de leden van SportCity ook gevraagd om mee te denken over nieuwe betekenissen rond BBB, VVD of Bij1.”
De campagne is nu te zien via outdoor, te horen via radio en natuurlijk op social media.