Eerste McDonald’s co-creatiecampagne een feit
02-05-2012 (11:56) - Campagnes
Gisteren is McDonald’s Nederland met haar eerste co-creatiecampagne ‘De Bekendste Burger van Nederland’ gestart, waarbij iedereen online een burger kan samenstellen, er een naam aan kan geven en daarmee in één klap zelf een ‘Bekende Burger’ kan worden. Een jury, bestaande uit onder meer Martijn Krabbé, zal de tien meest favoriete burgers beoordelen. De winnende burger is vanaf september verkrijgbaar in alle 228 McDonald’s restaurants in Nederland.
McDonald’s en Tribal DDB Amsterdam, lanceren in samenwerking met TBWA, KetchumPleon en OMD, de merkactivatie campagne ‘De Bekendste Burger’. De campagne bestaat uit een wedstrijd waarin consumenten zelf een burger mogen ontwerpen en een naam mogen geven.
Op www.debekendsteburger.nl kan heel Nederland de komende maand zijn eigen McDonald’s burger samenstellen én stemmen op zijn favoriete burger. Er is keuze uit zeventig ingrediënten, zoals rundvlees en kip, verschillende sauzen en bijzondere smaakmakers, zoals mango en kappertjes.
De tien burgers met de meeste stemmen gaan door naar de jury, die drie finalisten en de uiteindelijke winnaar kiest. De bedenker van de ‘Bekendste Burger’ is daarmee in één klap zelf een ‘Bekende Burger’. De burger draagt niet alleen zijn naam, de winnaar is ook nog eens te zien in de reclamecampagne van McDonald’s. Verder kan hij gaan leven als een echte VIP met een exclusief VIP-treatment.