Eerste Nederlandse commercial Vueling

13-03-2012 (08:27) - Campagnes

De Spaanse luchtvaartmaatschappij Vueling geeft met haar nieuwe commercial haar visitekaartje af in de Nederlandse markt. Het is voor het eerst dat Vueling - dat in ons land een snelle groei doormaakt – een speciale commercial maakt voor  de Nederlandse televisie. Op een eigenzinnige en humoristische manier - geïnspireerd op de droge en hilarische humor van Monty Python - presenteert de touroperator in een typisch Hollandse setting haar aanbod om de kijker te verleiden het sombere Nederlandse weer in te ruilen voor een zonovergoten bestemming in Spanje. De commercial is gemaakt door de Combinatie van Factoren en is vandaag voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien.
 
De commercial vertelt het verhaal van een man die verveeld uit het raam van een rijtjeshuis naar het deprimerende Nederlandse weer staart. De regen valt onophoudelijk, tot een levensgrote hand verschijnt en het zonlicht letterlijk in zijn huiskamer brengt. De kans om uit de sleur van zijn saaie dagelijkse leven te ontsnappen, dient zich aan. Het geluid van een ronkend vliegtuig klaar om op te stijgen klinkt. Dan klinkt het ‘startsein’- ‘Stop flying, Start Vueling’ - en de man stijgt gehuld in een wolk op om af te reizen naar een bestemming in de Spaanse zon: van Alicante, Bilbao en Sevilla tot Madrid, Malaga en Ibiza. De kijker wordt doorverwezen naar de website van Vueling - www.vueling.com - of naar het reisbureau voor informatie over alle vliegbestemmingen. Door onverwacht op te duiken in het leven van alledag inspireert Vueling om dromen direct om te zetten in daden.
 
Credits
Combinatie van Factoren
Creatie: Rob Nolten, Coen Zuijdervliet, Bas Jongerling
Account: Merel Klitsie, Martijn Nillesen
Film productie: First on Mars/Big in Japan
Regie: Herman Poppelaars
Geluid: Studio de Keuken

RTV verantwoordelijk bij klant: Oscar Santamaria, Ariana Chica