Eneco GasBespaarBubbel maakt jouw gasbesparing tastbaar
Om het bewustzijn te vergroten rondom de gasbesparing met een hybride warmtepomp, hebben Eneco en Publicis Creative de Eneco GasBespaarBubbel ontwikkeld. De GasBespaarBubbel is een interactieve belevenis die via een grote bubbel laat zien hoeveel gas er bespaard kan worden.
Je kan de grootte van de GasBespaarBubbel vergelijken met objecten in en rond je eigen huis, een olifant of een vuurtoren. Eneco is hiermee de eerste energieleverancier in Nederland die door gebruik van Augmented- en Mixed Reality-technologie gasbesparing inzichtelijk maakt, met als doel mensen te motiveren een duurzame stap te zetten.
Flink besparen
Lennard Freij en Sandor Wouters, Senior Creatives bij Publicis Creative vertellen: “Veel mensen zijn zich nauwelijks bewust van hun gasverbruik. Dus als we Nederlanders vertellen dat je met een hybride warmtepomp tot 70% gas kunt besparen, blijft dat nog steeds maar een getal, erg abstract. Met de introductie van de Eneco GasBespaarBubbel maken we die besparing visueel en tastbaar. Want als je letterlijk voor je neus ziet hoe groot die bubbel kan zijn, de GasBespaarBubbel van de gemiddelde Nederlander is zo’n 10 meter hoog, dan voel je pas echt hoeveel je kunt besparen. Met de GasBespaarBubbel bouwen we voort op de ‘We doen het nu’-campagne, waarin we ook echt de focus leggen op het ‘doen’. Door gebruik te maken van de laatste VR en AR-technologie spreekt de impact meer tot de verbeelding en voelen mensen nog meer de noodzaak om te verduurzamen.”
Klimaatneutraal in 2035
Marga Jordaans, Senior Marketingcommunicatie & Content specialist bij Eneco, vertelt meer over de doelen van de energieleverancier: “Onze ambitie is om in 2035 klimaatneutraal te zijn. Daarvoor heeft Eneco het One Planet Plan ontwikkeld. De GasBespaarBubbel is een ervaring die hier goed bij aansluit. We verwachten mensen hiermee te motiveren om met hun gasverbruik aan de slag te gaan. En dat hoeft natuurlijk niet alleen met een hybride warmtepomp te zijn. Er zijn veel manieren om je gasverbruik te verminderen. Maar met een hybride warmtepomp zet je wel meteen een impactvolle stap in je gasbesparing”.
De campagne wordt onder andere ondersteund op de eigen kanalen van Eneco, social advertising, branded content en inzet van content creators die de bubbel kunnen ervaren middels mixed reality en AR-experience. Nederlanders kunnen vanaf deze week zelf hun eigen Eneco GasBespaarBubbel opblazen via hun telefoon (webAR) of desktop en zien hoeveel gas zij kunnen besparen met een hybride warmtepomp.