Energize laat de liefde tussen baasje en huisdier zien voor Figo
Het Amerikaanse Figo lanceert een dierenzorgverzekering in Nederland, België en Duitsland waarvoor Energize een activerende merkcampagne heeft ontwikkeld.
In Nederland is 4% van de huisdieren verzekerd. Daarmee verzekeren Nederlanders vaker hun fiets.
Onvoorwaardelijke liefde
Vertrekpunt voor de campagne is de onvoorwaardelijke liefde tussen huisdier en baasje, die vaak in kleine dingen zit, en het uiteindelijke voordeel van Figo: zo lang mogelijk genieten van je gezonde huisdier en alle momenten samen. De lanceringscampagne wordt nu in Nederland, België en Duitsland uitgerold op TV, radio en online kanalen. Dit gaat samen met een winactie.
Lokalisering
Figo is een zorgverzekeraar voor huisdieren in de Verenigde Staten. Veterfina Verzekeringsmaatschappij NV (ook actief met Petplan), kreeg de naam Figo ter beschikking na de recente overname door de Pinnacle Pet Group (PPG). Energize werd gevraagd te helpen met de lokalisering, strategie en lancering van het merk in Nederland, België en Duitsland. Middels de strategie, de creatieve assets en de lokalisatie voor de verschillenden landen (Nederlands, Vlaams, Frans en Duits) ontwikkelde Energize brandbooks voor de Europese markt.
Credits
Verantwoordelijk bij Figo: Stefan van den Berg, Nico Schuurbiers, Iris de Leeuw, Samantha Bakker, Nina Schneider
Bureau: Energize
Productie: Moving Art Productions
Regie: Daan Hocks
Sound: Double-O
Figo Lancering - TVC 15' - Hond from ENERGIZE on Vimeo.