Eurostar en Thalys gaan samen verder met slogan: "Together we go further"
Een nieuw verhaal dat begint bij klanten die vaak reizen: een loyaliteitsprogramma op maat. De nieuwe campagne valt samen met de lancering van het nieuwe Club Eurostar, een gemeenschappelijk loyaliteitsprogramma voor My Thalys World- en Club Eurostar-leden.
Sinds 1 oktober 2023 gaan Eurostar en Thalys gezamenlijk verder onder het nieuwe Eurostar. Met de oprichting van het nieuwe merk werden ook een nieuwe website, een nieuwe applicatie en een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd. De eerste stappen van het nieuwe bedrijf, dat de ambitie heeft om 30 miljoen passagiers per jaar te vervoeren tegen 2030 en de referentie wil worden voor duurzaam reizen, zijn hiermee gezet.
Gwendoline Cazenave, CEO van Eurostar: “Vandaag schrijven we in samenwerking met onze teams, en voor onze klanten, een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het Europees hogesnelheidstreinvervoer. Dankzij Eurostar ligt Europa binnen handbereik van onze klanten. Onze ambitie spreekt dan ook voor zich: meer Europa dankzij een unieke en duurzame reiservaring.”
Duurzaam in Europa
Vandaag lanceert het nieuwe Eurostar het idee van duurzaam reizen in Europa opnieuw, met een nieuw merk, een nieuwe slogan en een nieuwe video en postercampagne. Eurostar heeft als symbool en nieuw logo gekozen voor een ster die geïnspireerd is op de North Star, de oorspronkelijke treindienst die Parijs, Brussel en Amsterdam met elkaar verbond en die een eerbetoon is aan het eerste Eurostar-logo. Een fonkelende geanimeerde afbeelding, genaamd The Spark, dient als kompas en belichaamt de ambities van het merk.
Together we go further
Met de nieuwe slogan ‘Together we go further’ onderstreept Eurostar de band die men heeft met klanten. Dankzij het unieke treinnetwerk verspreid over vijf landen, brengt het nieuwe Eurostar reizigers nog verder. De nieuwe, speelse campagne is in lijn met de kenmerken van Eurostar: Europees, inclusief, uniek en duurzaam in op het creëren van goede energie. De campagne, gecreëerd door adam&eveDDB en DDB Paris, heeft als doel om de nieuwe beloften van Eurostar kracht bij te zetten: nieuwe reismogelijkheden, een veelzijdig Europa in slechts één treinrit, de keuze voor duurzaam reizen en een unieke, kwaliteitsvolle reiservaring.
Tien kunstenaars
De advertentie wordt vanaf 16 oktober gelanceerd in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, de vijf landen van het Eurostar-netwerk. Naast de videocampagne, wordt ook een postercampagne gelanceerd. Om de verschillende visuals te creëren, werkte Eurostar samen met tien kunstenaars die uit de Europese steden komen die door Eurostar worden bediend.
Richard Brim, Chief Creative Officer bij adam&eveDDB: “Reizen met Eurostar is niet enkel een geweldig avontuur maar het opent ook je ogen voor nieuwe ervaringen en culturen. Met Eurostars nieuwe campagne ‘Together we go further’, willen wij die bijzondere ervaringen dan ook tot leven brengen. Door de beelden uit de realiteit te combineren met creatieve illustraties en animaties brengen we het unieke karakter van de steden en van het merk als geheel tot leven.”
Het volledige loyaliteitsprogramma is terug te vinden op www.eurostar.com.