Exact focust op reflectie

09-02-2023 (13:02) - Campagnes

Ondernemen is zien waar een bedrijf heen moet groeien. Maar om die richting te bepalen, moet je als ondernemer eerst weten waar je staat. Kortom: uitzicht begint met inzicht. Het is de kernboodschap van de nieuwe merkcampagne van softwarebedrijf Exact, dat letterlijk wil laten zien dat reflecteren essentieel is voor toekomstig bedrijfssucces.

Louise Meijer, Chief Marketing Officer van Exact: “Reflecteren is essentieel om je bedrijf te laten groeien. Met dat gegeven spelen we in deze nieuwe campagne. We willen niet alleen ondernemers, maar ook accountants en andere besluitvormers inspireren. Onze bedrijfssoftware geeft inzichten door data en helpt ze stappen te nemen voorbij de realiteit van vandaag. Met deze campagne willen we precies dat uitdragen: uitzicht begint met inzicht.”

Nieuwe merkpositionering

De merkcampagne is een doorvertaling van de nieuwe merkpositionering: groei voorbij nu. De campagne gaat niet over de oplossingen die Exact aanbiedt, maar toont hun mentaliteit; klanten ontzorgen, een omgeving creëren waar collega’s goed tot hun recht komen en verantwoord ondernemen om positief bij te dragen aan het milieu en de maatschappij.

Spiegelen

In de nieuwe commercial staat reflecteren centraal. Die weerspiegeling komt letterlijk terug in het beeldmateriaal van de campagne. Een spiegel in de vorm van een caleidoscoop geeft van alle kanten perspectief en dient als metafoor voor reflectie en vooruitkijken. Een danseres vertolkt de ondernemer, neemt de kijkers in bewegingen mee in het verhaal en staat symbool voor de manier waarop de bedrijfssoftware van Exact ondernemen versoepelt. 

Crossmediale campagne

Eind januari werd de campagne afgetrapt met radiocommercials, gevolgd door online video, social media advertising, display, print en out of home. Omdat de klanten van Exact in uiteenlopende sectoren actief zijn, kent de campagne ook sectorspecifieke uitingen. 

Clichésettings vermijden

De ontwikkeling van de brand campagne is tot stand gekomen in samenwerking met DEPT.  Andre Dammers, Creative Director DEPT agency: “Als pionier, innovator en marktleider wil Exact ook vooroplopen in communicatie. Vandaar dat we clichésettings met grafieken, computers en kantoren zoveel mogelijk wilden vermijden. We zochten naar een eigenzinnig verhaal, origineel en techy qua uitvoering, maar altijd menselijk van toon.”

Credits

Bureau: DEPT
Productie: EYEFORCE
Regisseur: Jerom Fischer
Producer: Floor Schroeijers, Egon Feiner
Dans: Milang Lie Meeuw Lew
Klant: Michael Bakkes, Wendy Straver, Petra Vunderink

Bekijk de campagne hier.