Expedia.nl-campagne moet inspireren
27-04-2011 (09:30) - Campagnes
Expedia.nl, het grootste online reisbureau ter wereld, is een campagne gestart om mensen te inspireren zelf een ideale stedenreis samen te stellen met Expedia.nl. In de campagne vertellen diverse mensen over hun reiservaringen in hun favoriete stad, waarbij zij zich richten op de verschillende redenen om naar iedere stad te reizen. Het doel van Expedia is het enthousiasme en de passie voor reizen op een humoristische en menselijke manier met zijn doelgroepen te delen.
Het creatieve concept is ontwikkeld door Ogilvy & Mather en de mediaplanning en -inkoop is in Nederland verzorgd door PHD en wordt uitgezonden op verschillende radiostations en verspreid via een outdoor advertising campagne.
Geoff McCave, Senior Marketing Manager, Expedia.nl: ‘Met deze campagne willen we laten zien dat we de beweegredenen van mensen om te reizen begrijpen. En hoe Expedia hen kan ondersteunen bij het samenstellen van de reis die het beste aansluit bij hun individuele behoeften.’
De campagne volgt op uitgebreid marktonderzoek dat Expedia heeft uitgevoerd om beter inzicht te krijgen in de uiteenlopende behoeften van haar doelgroepen. Dankzij een uitgebreid productportfolio met meer dan 300 vluchten, 130.000 hotels en reisplanning tools is Expedia.nl in staat om klanten te ondersteunen de reis samen te stellen die het beste bij hun behoeften en interesses past. Of het nu gaat om het vinden van een hotel dichtbij het kantoor en de eerste vlucht om op tijd bij een vergadering te zijn, het ontdekken van de culturele kant van de bestemming of van een authentiek plaatselijk hotel, het vinden van hotels die ook huisdieren toestaan of een andere manier van een bekende stad bekijken.