Fightclub kijkt in de toekomst met AI-campagne voor FUSO
FUSO komt met de eCanter, een volledig elektrische vrachtwagen die ook in steden met zero-emissiezones zal mogen rondrijden.
In een nieuwe campagne die met behulp van AI is ontwikkeld, benadrukt Fightclub dat je met de eCanter klaar bent voor de toekomst.
De nieuwe generatie FUSO eCanter is voorbereid op de zero-emissiezones die in 16 Nederlandse steden mogelijk worden ingevoerd.
Richard Hol, Creative Director Fightclub: “Wat de toekomst ook brengt, de eCanter houdt Nederlandse stadscentra bereikbaar. Die boodschap vonden we reusachtig inspirerend in een tijd waarin technologische ontwikkelingen zó snel gaan dat science fiction voor je het weet geen fictie meer is. De uitingen voor deze campagne hebben we ontwikkeld met AI. Elk beeld is een volstrekt unieke toekomstvisie op een Nederlandse stad en onderstreept de toekomstbestendigheid van de FUSO eCanter. Het concept leent zich er bovendien voor om hyperlokaal te worden ingezet. Verschillende steden in Nederland - Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Den Haag, Rotterdam en Groningen - krijgen hun eigen Digital Out of Home uitingen om lokale ondernemers erop te wijzen dat ze met deze truck tot lang na 2025 hun werk kunnen blijven doen. We gaan de doelgroep daarnaast gericht bereiken met een geo targeted campagne op Facebook en Instagram. Deze uitingen worden aangevuld met Google Display.”
Credits
Merk: FUSO (onderdeel Daimler Truck)
Marketeer Daimler Truck: Klaasje Bolderman
Creative Agency: Fightclub
Creative Director: Richard Hol
Creatives: Pieter van den Heuvel,
Art Director: Marieke Roelofs
Designers: Martino Pelupessy en Marijn Verheijen
Client Manager: Renate Ekelhoff
Project Manager: Wieteke Gaykema