Fightclub maakt introductiecampagne Paturain Naturel
De Franse roomkaas met knoflook en kruiden krijgt een nieuwe variant: Paturain Naturel.
De introductiecampagne is ontwikkeld door Fightclub Breda. In de hoofdrol een TV-commercial met de vertrouwde, luchtige humor.
Amélie Cadroas, Senior Brand Manager Savencia: “De categorie van verse, naturel roomkaas is nog steeds groeiende in Nederland. Als wij echter naar het aanbod kijken dan zien we producten die wat ons betreft niet puur genoeg zijn. Daarom introduceren we Paturain Naturel. In een tijd dat consumenten zich steeds bewuster worden van de kwaliteit van hun voeding, en steeds vaker de ingrediënten achterop verpakkingen lezen, denken we dat we met Paturain Naturel een ijzersterke toevoeging aan het koelschap introduceren.”
Niet teveel stapelen
Richard Hol, Creative Director Fightclub: “Als Nederlander smeer je de standaard witte roomkaas vaak als basis voor iets anders op je brood of cracker; erbovenop stapel je andere ingrediënten om het lekker te maken, zoals zalm, avocado of tomaatjes. Maar nieuwe Paturain Naturel smaakt in al zijn pure eenvoud zo heerlijk fris, daar hoef je helemaal niets op te stapelen. Dit insight was de basis van de creatieve strategie die we hebben ontwikkeld. Het creatieve concept heeft daar vervolgens de herkenbare humor van Paturain aan toegevoegd, met een gezin waarvan de vader een iets te overijverige bagagestapelaar is. We hebben de film geschoten met Colin Huijser, een regisseur die als geen ander weet hoe je de humor in een script tot leven kunt wekken. Tijdens de introductieperiode wordt de TV-campagne aangevuld met in-store communicatie, zoals wobblers, koelkastvlaggen en narrow casting.”
Credits
Merk: Paturain
Klant: Savencia Fromage & Dairy Benelux
Marketing Director: Alice Hellawell
Senior Brand Manager: Amélie Cadroas
Junior Brand Manager: Lucie Masse
Creative Agency: Fightclub
Creative Director: Richard Hol
Copywriter: Pieter van den Heuvel
Art Director: Cas Hamers
Merkstrateeg: Lisa Knapen
Producer: Jelle Smidt
Client Service Director: Lesley Bosch
Project Manager: Doreen Lammerse-Bonté
Productiemaatschappij: Nosh Foodfilms
Regisseur: Colin Huijser
Senior Producer: Sandra Verbaas