Footy zet in op slapende voetballers in nieuwe digital-first campagne

31-08-2023 (14:59) - Campagnes

In samenwerking met 180 Amsterdam heeft Footy een digital-first merkcampagne ontwikkeld, gericht op stadse professionals en studenten die hun passie voor voetbal willen herontdekken.

De luchtige campagne benadrukt hoe Footy een flexibele en innovatieve manier van voetbal aanbiedt voor alle voetballiefhebbers, ondanks hun drukke leven.

In de nieuwe merkcampagne van Footy waan je je op het veld en beleef je een vernieuwende manier van voetbal spelen. In de voetbalcompetitie van Footy gelden eigen regels die op maat gemaakt zijn voor degene die hun liefde voor het spel willen herontdekken.

In de vijf campagnefilms ontmoeten we vijf kenmerkende voetbalspelers, ook wel "Footy legends" genoemd. Elke speler heeft een eigen typerende bijnaam, en daarmee demonstreren de personages op humoristische wijze kenmerkende trekjes van verschillende soorten voetbalspelers. Zoals bijvoorbeeld Stijn aka ‘Solovic’, die denkt dat je met Solo’s ook punten kan scoren. Of Marco, bekend als “Mister Derde helft”, die misschien niet schittert op het veld maar wel een hele meneer is in die kantine.

Een belangrijk aspect van het Footy-merk is het plezier dat zich tijdens en na de wedstrijden ontvouwt. In een voetbalgerelateerde designstijl wordt de beleving van het spel vormgegeven in de campagnefilms. De merkcampagne richt zich op deze manier ook op stadse professionals en studenten die van voetbal houden, maar zijn gestopt vanwege hun drukke agenda. En zo symboliseren de vijf kenmerkende types het idee dat iedereen een Footy legend kan zijn.

Mart Nijland, oprichter van Footy: “Met deze campagne willen we laten zien hoe we met voetbal mensen weer met elkaar in contact kunnen brengen, zodat ze hun passie samen kunnen herontdekken en het plezier van het spel ervaren zonder de last van verplichtingen. Met deze vernieuwende speelwijze willen we een positieve impact hebben op het veld en het toegankelijk maken voor iedereen.”

Niels Bredemeijer en Rienk de Vries, Creative Directors bij 180 Amsterdam: ”Met deze humoristische campagne willen we de voetbalcultuur omarmen en tegelijkertijd de speelsheid en laagdrempeligheid van Footy uitstralen. Deze campagne illustreert mooi hoe dit 'nieuwe soort voetbal' mensen aanmoedigt om hun oude hobby terug op te pakken, zonder al te veel gedoe. ”

De merkcampagne is bedacht door 180 Amsterdam in samenwerking met DDB Amsterdam. De campagne bestaat uit OLV's en digitale content.

Instagram campagne:
https://www.instagram.com/p/CwdRLarPeCL/
https://www.instagram.com/p/CwabTMWoL-d/

credits

Klant: Footy
Verantwoordelijk bij klant: Mart Nijland
Bureau(s): 180 Amsterdam, in samenwerking met DDB Amsterdam
Productie: 180MADE