Free Willy
26-06-2008 (16:20) - Campagnes
Als we wereldwijd zo doorgaan, zal de walvis in de toekomst niet meer bestaan. Die komen we dan alleen nog in het woordenboek tegen. Dat is de centrale gedachte achter het concept dat Rapp Collins ontwikkelde voor het IFAW (International Fund for Animal Welfare). Het IFAW voerde twee weken actie in het centrum van Den Haag, waar een Prisma woordenboek van 2 bij 3 meter als campagne-instrument werd ingezet. Recent hebben álle Kamerleden en het volledige kabinet al een woordenboek ontvangen. In het woordenboek was een memo geplakt bij het woord Walvis. Het IFAW hoopte mede met deze actie te bereiken dat het kabinet conform de wens van het Nederlandse publiek en het parlement handelde bij de Internationale Walvisvaart Commissie die 23 tot en met 27 juni in Chili bijeenkwam.Opdrachtgever: IFAW
Bureau: Rapp Collins
Creatie: Robin Pas, Serge van Wijngaarden
Strategie: Bettina Couperus
Account: Hester Troostwijk, Linda Sinac
Verantwoordelijk bij klant: Marcel Bertsch, Yvette Brook, Petra Verkerk