Geen vuile kerstvaat en -stress meer dankzij Sun
Sun lanceert een opvallende kerstcampagne die net even anders is dan de gebruikelijke. In plaats van standaard kookinspiratie, focust het merk, bekend van de vaatwasblokjes, op het zorgen voor een stralende keuken – vóór, tijdens en na de feestdagen. De campagne, die maandag van start ging op social media, speelt in op de stress die veel mensen voelen bij de voorbereidingen.
'Met deze campagne willen we laten zien dat de Sun Brilliant Shine Plus vaatwascapsules je kan helpen ontzorgen, en je zo meer tijd overhoudt voor belangrijk is: genieten van tijd met je vrienden en familie, zonder al te veel vieze vaat in de keuken', vertelt Maaike Fontein, Brand Manager bij Unilever.
In de campagne bereiden acteur Niek Roozen en TV-chef Bibi Loomans samen een feestelijk kerstdiner voor: van creatieve receptideeën tot het opruimen achteraf. 'Het duo laat zien dat het organiseren van een kerstdiner niet altijd stressvol hoeft te zijn met de juiste voorbereidingen en hulpmiddelen in huis', vertelt Martijn de Kemp, founder van Storyboard. 'Hiermee verbinden we de boodschap van Sun met de realiteit van onze doelgroep tijdens de feestdagen.'
De campagne bestaat uit een long-form video, een hero-video en acht korte snippets. Deze content wordt in de aanloop naar kerst gedeeld op platforms zoals TikTok en Instagram. Deze productie is tot stand gekomen in samenwerking met FOUR Creating.
Credits
Unilever: Maaike Fontein, Tania Khezer-Lal.
Storyboard: Martijn de Kemp, Amber van Eekeren, Mareijn Roggeband.
FOUR Creating: Sander Beekman, David Widen, Jurriaan Kwakkel.
Fotografie: Amy van Leiden