Gouda’s Glorie brengt ode aan mensen ‘met saus’
Group for Brands en Hazazah zijn verantwoordelijk voor de nieuwe, internationaal ogende campagne ‘Heb je saus, heb je glory’ van Gouda’s Glorie. De prijswinnende regisseur David-Jan Bronsgeest tekent voor zijn eerste commercial. ‘Als jij gelooft in jouw story, dan volgt alle glory!’
‘Gouda's Glorie is allang niet meer het merk van de slasaus die vroeger bij je ouders op tafel stond. Een patatje met pittige Samurai saus bijvoorbeeld, één van de recentere snacksauzen van Gouda's Glorie, is populair onder jongeren. De briefing van deze campagne was om het merk Gouda's Glorie (nog) relevant(er) te maken voor deze jongere doelgroep’, aldus Stan van Zon, creative director van Group for Brands.
De campagne 'Heb je saus, heb je glory' gaat over mensen die met hun unieke persoonlijkheid (oftewel: hun eigen saus) op een prettige manier in het leven staan. De zogenaamde paradijsvogels en smaakmakers, die met hun positieve energie en zelfvertrouwen hun omgeving kleur geven. Geen opgeblazen ego's, na-apers, stukken karton met lippen of wannabe’s. ‘Maar leuke, vrolijke, inspirerende mensen die stuk voor stuk iets bijzonders, oftewel saus hebben’, zegt Marcos Garcia, marketingmanager Gouda’s Glorie. ‘Voor de ouderen onder ons: saus hebben is slang voor stijl, zelfvertrouwen hebben. Het zijn deze mensen die Gouda’s Glorie graag in het zonnetje zet, omdat wij als geen ander weten hoe een beetje saus het leven zoveel leuker kan maken.’
Alledaagse superhelden
Regisseur David-Jan Bronsgeest: ‘Alledaagse superhelden staan centraal in de commercial, die moet overbrengen dat je glans kunt geven aan het dagelijks leven door op een actievolle manier te geloven in je eigen kracht. Als jij gelooft in jouw story, dan volgt alle glory! Marcos heeft ons flink uitgedaagd om een lekker brutale film met veel snelheid, actie en humor te maken, met uitgesproken types die – zoals gezegd – saus hebben. Net dat beetje extra in hun dagelijkse handelingen zorgt gewoon voor een glimlach, bij mij en hopelijk bij de kijker.’
Credits
Bureau: Group for Brands
Creatie: Frans Brand, Stan van Zon, Gido van der Vlies
Productiemaatschappij: Hazazah
Producer: Jeroen van den Idsert, Ilse van Gelder, David Leite (With Milk, Kaapstad)
Regie: David-Jan Bronsgeest
D.O.P.: Wouter Westendorp
Edit: Martin Heijchelaar (MRTN)
Postproductie: The Compound
Muziek: Max Oude Weernink, Bart Possetin (MOW Music)
Sound: Jacco Lenstra, Hans van de Loo (Studio LEVALO)
Grading: Laurens Orij (Crabsalad)
Verantwoordelijk aan klantzijde: Marcos Garcia, Daniëlle Saan