Goudse Verzekeringen viert 100-jarig bestaan: 'Lang leve jouw manier'

18-03-2024 (07:00) - Campagnes

De Goudse Verzekeringen viert haar 100-jarig bestaan en komt daarom met een nieuwe positionering: 'Lang leve jouw manier'. De campagne is een eerbetoon aan het Nederlandse mkb en ontwikkeld met B-Corp bureau True Ideas.

De inspiratie voor de campagne haalde True Ideas onder meer uit de start van De Goudse zelf. Toen Geert Bouwmeester in 1924 op zijn 22e besloot zijn eigen verzekeringsmaatschappij te starten, waren er genoeg mensen die hem vertelden wat er allemaal mis kon gaan. Toch ging hij door, op zijn eigen, unieke manier. Wie dichtbij zichzelf blijft, komt het verst tenslotte. De campagne verwoordt en verbeeldt die overtuiging en brengt zo een ode aan de authenticiteit van ondernemers. 

Ondernemend familiebedrijf

Geert Bouwmeester, bestuursvoorzitter van De Goudse, vertelt: “Als ondernemend familiebedrijf voelen wij ons nauw betrokken bij andere ondernemers. De afgelopen 100 jaar volgden we altijd onze eigen weg en we zien ook om ons heen dat ondernemers die op zichzelf vertrouwen, het verst komen. Daarin zit de kracht van duurzaam ondernemerschap.” 

Cross mediale campagne

True Ideas ontwikkelde, in samenwerking met productiepartij Better Call Sol en regisseur Roel Boorsma, voor deze positionering een cross mediale campagne, gericht op mkb’ers. Zuiver Media adviseerde over de middeleninzet. Met ingang van 18 maart komt de doelgroep gedurende heel 2024 video’s en ads tegen op nieuws- en ondernemerssites, Instagram en Facebook en waar ze zich online maar bevinden. In drie periodes (maart-april, mei-juni en?september-oktober) worden ook billboards ingezet in combinatie met radiocommercials op onder andere NPO Radio 2, Radio 538 en Veronica.