Guerrillacampagne op de deurmat
16-06-2011 (07:56) - Campagnes
ICT-dienstverlener Sogeti zoekt vijfhonderdvijftig nieuwe medewerkers. Om dat voor elkaar te krijgen op de huidige arbeidsmarkt haalt het bedrijf alles uit de kast. Zo lanceert Sogeti in vanochtend een guerrilla-actie. In heel Nederland worden 800 opvallende, rode deurmatten neergelegd op locaties waar jonge professionals te vinden zijn. Deze deurmatten heten potentiële nieuwe medewerkers welkom bij de beste werkgever van Nederland, een titel die Sogeti draagt sinds de uitslag van de jaarlijkse Corporate Barometer van onderzoeksbureau intomart/GfK, uitgevoerd in opdracht van Telegraaf en Elsevier.
‘Medewerkers van Sogeti leggen de deurmatten neer in grote steden, bij hogescholen en universiteiten en op andere plekken waar jonge professionals actief zijn. We verwachten dat het aantreffen van de deurmatten en de reacties hierop actief gedeeld worden met vrienden via Facebook, Twitter, YouTube of andere social media. En natuurlijk hopen we daarmee veel bezoekers te trekken naar onze speciale mini-site www.bestewerkgevervan.nl,’ zegt Floor Hählen, Manager Groei & Ontplooiing van Sogeti.
De guerrilla-actie, ontwikkeld in samenwerking met het arbeidsmarktcommunicatiebureau Macknificent, loopt vooruit op een wervingscampagne voor de lange termijn die naar verwachting in het najaar van start gaat.