Havas Lemz en Duwtje willen student weer aan basisbeurs krijgen
De campagne 'Jouw basis, jouw beurs' moet hbo- en universiteitsstudenten stimuleren de basisbeurs tijdig aan te vragen en gaat 19 juni live.
Het is de eerste campagne onder de nieuwe raamovereenkomst tussen creatief bureau Havas Lemz, gedragsbureau Duwtje en de Rijksoverheid. Opdrachtgever is Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).
Jouw basis, jouw beurs
De campagne presenteert de basisbeurs, aanvullende beurs, studentenreisproduct en lening als blokken waarmee de student zelf zijn of haar studiefinanciering kan samenstellen. Met de campagneregel ‘Jouw basis, jouw beurs’ wordt studiefinanciering gepresenteerd met de basisbeurs in de hoofdrol. Om studenten te stimuleren hun basisbeurs aan te vragen vóór het nieuwe studiejaar begint, is in samenwerking met Duwtje een gedragsstrategie ontwikkeld met een gefaseerde aanpak.
De campagne wordt uitgevoerd via display ads, YouTube video's, en posts op Snapchat en Instagram. Daarnaast wordt de campagne gepromoot op de eigen kanalen van DUO en die van partners zoals hogescholen en universiteiten. Voor mbo-studenten bestaat de basisbeurs al. Zij worden voornamelijk via DUO’s eigen kanalen gestimuleerd zich te verdiepen in de veranderingen in de studiefinanciering.
Eerste werk
Tim Claassen, hoofd strategie van Havas Lemz: "Het is een heerlijke samenwerking tussen twee bureaus die het beste in elkaar naar boven halen. Mooi dat we samen nu ook het eerste werk naar buiten brengen." De campagne gaat 19 juni live en loopt tot en met september 2023.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Paula Arends (DUO)
Campagnemanagement: Anouk Drechsel (DPC) & Erica de Bruin (DPC)
Bureau: Havas Lemz
Gedragsstrategie: Duwtje
Productie: Havas Rise
Fotografie: Bibian Bingen
Regie / DOP: Ruben van Weelden
Casting: GEM Faces
Geluid: Postoffice
Retouche: Ruud van Doorn
Edit: 3rd Eye Productions
PR: PR Mansion
Media: Initiative