Heineken wijst Verstappen aan als beste bestuurder
Heineken lanceert vandaag ‘The Best Driver’, een nieuwe 'When You Drive, Never Drink' campagne om verantwoord alcoholgebruik in het verkeer te stimuleren.
In de campagne speelt Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen en Heineken 0.0 ambassadeur, de hoofdrol.
Beste bestuurder
In de campagne is hij in gezelschap van vrienden, die hem aanwijzen als de beste bestuurder, omdat hij dat nu eenmaal is. De video laat met een knipoog zien dat zo’n beslissing - hoewel de beste coureurs ter wereld uit de Formule 1 komen - alleen gebaseerd zou moeten worden op wie er niet gedronken heeft.
Met de campagne wil Heineken benadrukken dat de enige persoon die na een avondje stappen achter het stuur kan zitten de persoon is die géén alcohol heeft gedronken. "Voor een coureur in de Formule 1 is het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit, cruciaal voor succes. Als je achter het stuur zit, is zo’n doelgerichte mindset - zeker als het om veiligheid gaat - essentieel, vertelt Max Verstappen. “Ik heb met veel plezier aan deze campagne gewerkt en hoop dat iedereen niet alleen met plezier naar de campagne kijkt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit."
Nieuwste fase
"De pay-off van onze campagne - ‘When You Drive Never Drink’ - is de boodschap die we al vanaf het begin van ons partnership met Formule 1 in 2016 kracht bij zetten door middel van campagnes en activaties. Nu het raceseizoen in de zomermaanden in volle gang is, zijn we blij dat we de nieuwste fase van deze campagne, kunnen introduceren”, vertelt Bram Westenbrink, Global Head van het Heineken merk. De campagne - ontwikkeld door creatief bureau Le Pub, geregisseerd door Bradley & Pablo en geproduceerd door PRETTYBIRD - is vandaag op social media gelanceerd in Nederland.
Het Nederlandse productiebedrijf Cake is verantwoordelijk voor de productie van de commercial namens PRETTYBIRD. Deze werd volledig in Amsterdam Noord opgenomen.
Maatschappelijk bewust
"Heineken is een belangrijke schakel als het gaat om verantwoorde consumptie. Het merk is zich altijd, op zijn eigen humoristische manier, goed bewust geweest van wat in de samenleving speelt. ‘When You Drive Never Drink’ is een platform dat inmiddels al zo’n 7 jaar bestaat en iets waarop Heineken trots mag zijn”, zegt Bruno Bertelli, Global CEO van LePub, Global CCO van Publicis en CCO van de Publicis Groep in Italië. “In onze campagne laten we op een creatieve manier zien hoe Heineken zich inzet om verantwoord alcoholgebruik te promoten en hier zo’n groots mogelijke impact wil maken door een samenwerking aan te gaan met de tweevoudig Formule 1 kampioen Max Verstappen."