Heinz zet hamburger op de kaart
15-05-2014 (00:00) - Campagnes
Heinz BeNeLux en Boondoggle Amsterdam hebben voor Heinz Ketchup de campagne ‘Zet je burger op de kaart’ ontwikkeld. Het activatie-mechanisme is simpel. Heb jij de beste homemade hamburger in huis? Overtuig chefkok Ron Blaauw en win jouw hamburger op de kaart bij Ron’s Gastrobar. De campagne wordt op TV, Facebook, Twitter, abri’s, blogs en de winkelvloer geactiveerd en aangejaagd.
In de TV spot, die de campagne ondersteunt, zien we een kookliefhebber, gepassioneerd met de beste ingrediënten en natuurlijk Heinz Tomato Ketchup een ongewoon goede hamburger maken en presenteren aan chef-kok Ron Blaauw. Hij laat de kijker vervolgens in het ongewisse wat zijn oordeel zal zijn, gevolgd door een oproep om op facebook jouw hamburger te delen met Heinz. Op Facebook kun je– via een speciale Facebook applicatie - jouw zelfgemaakte hamburger op de digitale menukaart zetten en kans maken om een maand lang op de kaart te staan van Ron Blaauw. Ook kun je elke dag meedingen naar een Heinz Hamburgerkit. De campagne ‘Zet je burger op de kaart’ wordt verder ondersteund door middel van abri’s, winkelvloercommunicatie, influentials & food bloggers en out-of-home
Credits
Concept, strategie en design: Boondoggle Amsterdam
Productie TV commercial: Chuck Studios
Advertising en productie Facebook applicatie: Digined
PR bureau: PR Stunt
Influential programma: We Are First
Fotografie en design: Yellow Sub Marine
Verantwoordelijk bij Heinz (Marketing): Annelies van Hierden & Marjolein Arts
Verantwoordelijk bij Heinz (Communicatie): Joris Veger (Digital) & Menno van der Vlist (PR).