HelloFresh lanceert wereldwijde back-to-school campagne

20-08-2024 (13:07) - Campagnes

HelloFresh lanceert een nieuwe campagne in 13 landen.

Dit is de grootste wereldwijde campagne ooit van het bedrijf.

De campagne is getimed op het drukke back-to-school seizoen, wanneer gezinnen minder tijd hebben. Een breed scala aan unieke gezinnen komt hierin naar voren. Of het nu gaat om gezinnen die van het Eurovisie Songfestival houden, moderne kunst bewonderaars zijn, of tennisverslaafd, de campagne maakt duidelijk dat HelloFresh gerechten heeft die aansluiten bij de behoeften en smaken van elk gezin.

"Hoewel alle gezinnen hun eigen unieke verschillen, smaken en rituelen hebben, erkennen we de uitdagingen die alle gezinnen delen als het gaat om het bereiden van doordeweekse avondmaaltijden, vooral wanneer de routines weer op gang komen met de start van een nieuw schooljaar," aldus Patrick Stal, Senior Vice President International Marketing bij HelloFresh Group. "Bij HelloFresh maken we het hele proces van het hebben van geweldige doordeweekse avondmaaltijden eenvoudig en plezierig."

Reis langs gezinnen

In de 30-seconden durende spot, geregisseerd door Dan French en geproduceerd door Le Berg, worden kijkers meegenomen op een snelle reis door gezinswoningen. Terwijl we snel van huis naar huis gaan, zien kijkers de verschillende stadia in de HelloFresh-klantervaring, van levering tot uitpakken, koken en samen dineren, en het kiezen van de maaltijden voor de volgende week in de HelloFresh-app. De campagne bestaat verder uit sociale media-advertenties en outdoor en digitale out-of-home advertenties. 

Nieuwe slogan en sound

De campagne introduceert ook een nieuwe slogan 'Hello Dinner, Hello Fresh' en een sonische merkidentiteit, gecreëerd in samenwerking met bureau Butter. De campagne is ontwikkeld door het in-house creatieve team van HelloFresh, in samenwerking met het marketingteam van het bedrijf. 

De campagne gaat vandaag live in Nederland en wordt ook gelanceerd in België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Spanje, Italië, Frankrijk, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Nieuw-Zeeland. De campagne zal te zien zijn op tv, outdoor, radio, Meta, YouTube, influencer marketing en display. 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.