HORNBACH lanceert najaarscampagne ‘Luister naar je handen

27-09-2024 (11:00) - Campagnes

In de najaarscampagne van HORNBACH staan de unieke kracht van je handen en de wíl om eigenhandig iets moois te creëren centraal. In de nieuwe commercial wordt een man op een hilarische manier tot actie gedwongen door zijn eigen handen die niet langer passief willen toekijken.

Zijn handen nemen letterlijk het heft in eigen hand. Met een crossmediale aanpak, roept de projectbouwmarkt iedereen op om naar hun handen te luisteren en actief aan de slag te gaan met projecten die wachten om te worden aangepakt. 

“Onze nieuwe commercial zet op humoristische wijze de groeiende passiviteit in onze maatschappij in de schijnwerpers”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “We zien een man die liever op de bank blijft hangen en verdwaalt in zijn telefoon. Zijn handen hebben daar duidelijk geen zin meer in en sleuren hem op confronterende wijze van de bank, richting zijn onafgemaakte zolderproject. Daar realiseert hij zich dat hij de kracht in eigen hand heeft om de mooiste dingen te maken en gaat direct vol enthousiasme aan de slag. Je handen en een ijzeren wil zijn uiteindelijk de twee belangrijkste gereedschappen voor elk project. Het zijn ook de enige twee gereedschappen die je niet bij HORNBACH kunt krijgen om iets prachtigs te creëren.”

Crossmediale campagne

De najaarscampagne wordt op 27 september gelanceerd met een 45 seconden versie van de commercial. En in de weken daarna aangevuld met 30 en 20 seconden spots, inclusief een tag on van 5 seconden. De campagne is niet alleen te zien op televisie, maar ook online, te horen op de radio en in bioscopen wordt een extra lange versie van de spot getoond. En ook in print en Out of Home worden ontvangers geattendeerd op de unieke kracht van hun handen. Extra inspiratie en informatie is te vinden op de speciale campagnewebsite hornbach.nl/luisternaarjehanden.

Credits

Bureau: HeimatTBWA
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Hauke Hilberg
Sound design: 2WEI