ING komt met nieuwe campagne

19-11-2012 (08:15) - Campagnes

ING scherpt de strategie op de Nederlandse markt aan. Om de voorkeursbank van Nederland te zijn, moet de dienstverlening van de ING persoonlijker, deskundiger en actiever worden. 
 
‘We willen dat klanten ons ervaren als een bank die betrokken is bij haar klanten en bij Nederland en altijd hun belang voor ogen heeft’, aldus Nick Jue, directievoorzitter ING Nederland. Om de aangescherpte koers te onderstrepen lanceerde de ING afgelopen vrijdag een nieuwe campagne met de pay-off ‘Oranje is ING’. In de nieuwe commercial vertellen bekende en onbekende Nederlanders wat Oranje voor hen betekent. Zo delen onder andere Rutger Hauer, Wesley Sneijder en Esmee Denters hun oranjegevoel. Maar ook Guus Vogels (VOPAK), Marlou van Rhijn (gouden medaillewinnaar Paralympische Spelen) en de gebroeders Tagi (uitgeroepen tot verkopers van de beste haring van Nederland) vertellen wat Oranje voor hen betekent. De campagne zal de komende tijd te zien zijn op radio en TV, outdoor en online. Nederlanders kunnen online laten weten wat zij Oranje vinden via #vindikoranje.

Een onderdeel van de aanscherping van de strategie op de Nederlandse markt is een aanscherping van de positionering van de ING. Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland: ‘Onze naamsbekendheid is hoog, maar we kunnen nog helderder laten zien waar de ING precies voor staat en wat ons onderscheidt van andere banken. Belangrijke waarden als onze deskundigheid en onze betrokkenheid worden nog onvoldoende herkend. Daarom hebben we onze positionering aangescherpt: ING is betrokken bij de klant en betrokken bij Nederland. Wij kiezen daarbij voor een positie naast onze klant, op basis van gelijkwaardigheid, iemand die je met raad en daad bij staat. Omdat we een bank zijn voor heel Nederland richten we ons op datgene wat de mentaliteit van alle Nederlanders, particulieren, bedrijven en onze eigen organisatie het beste raakt. En dat is: Oranje.’ 

 

 


Reacties

jammer.... weer zo'n campagne die een hoop geld kost.
ze kunnen beter hun bestaande clienten eerst tevreden stellen.
het is nu de onpersoonlijkstebank van nederland
zo gooien overal hun kantoren dicht, ik moet 65 km rijden voor het eerste ING kantoor.
Leven oranje
eric @ 19-11-2012 09:24 uur