Internationale TV-commercial Kijkwijzer gelanceerd

09-10-2023 (12:32) - Campagnes

Kijkwijzer is in Nederland alom bekend. Met de groeiende populariteit van internationaal opererende televisiezenders en streamingdiensten beginnen de iconische pictogrammen, die kinderen en ouders informeren over de inhoud van verschillende media, ook buiten Nederland hun weg te vinden.

Stichting NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer, lanceert een live-action tv-commercial aan die gericht is op de internationale markt. De productie van deze commercial was in handen van Creative Film Agency - Popcorn Stories.

Michan Tolman, eigenaar en producer bij Popcorn Stories, is enthousiast over de samenwerking. "We kregen het goede nieuws over de toewijzing van dit project te horen toen we terug naar kantoor reden van onze eerste meeting met NICAM. Daar sprak veel vertrouwen uit. Bovendien is dit de eerste keer dat een door ons geproduceerde commercial in alle 26 Europese landen wordt uitgezonden – toch wel een unieke mijlpaal.”

Kijkwijzer speelt een cruciale rol voor ouders en kinderen om te bepalen tot welke leeftijd bepaalde media inhoud schadelijk kan zijn. Dit kan bijvoorbeeld door het pictogram dat voorafgaand aan een uitzending wordt getoond, maar ook via de tv-gids app of websites van bioscopen. Op de Kijkwijzer- website zijn alle films, series, programma's en games te vinden, compleet met classificatie en een toelichting op de beoordeling.

De vernieuwde Kijkwijzer-commercial heeft als doel een brede internationale doelgroep van ouders en kinderen te voorzien van informatie over Kijkwijzer en waar ze terecht kunnen met hun vragen en klachten. De commercial is de komende maanden te zien op tv zenders in heel Europa.