Jumbo lanceert campagne 'Pasen voor elkaar'
Jumbo Supermarkten lanceert vandaag de paascampagne ‘Pasen voor elkaar’. Met het grootste en lekkerste paasassortiment dat Jumbo ooit heeft gehad, namelijk meer dan 350 betaalbare luxeproducten, komt Pasen helemaal voor elkaar. En natuurlijk geldt dat Pasen een feest van verbinding is, dat je met elkaar viert.
Vooral de gezinnen met kinderen weten Jumbo te vinden. Met dat inzicht is deze campagne ontwikkeld. Het paasassortiment bevat een groot aantal zogenoemde ‘familietoppers’, bewezen succesvol onder gezinnen. Denk hierbij aan producten als sticky cinnamon plukbrood, citroen-twisterbrood, heel veel keuze uit luxe tapas en gevarieerde vega(n)-, groente-, vlees- en vis-gourmetmini’s. Dit jaar bestaat het aanbod uit 22,5% vega(n) varianten.
De bekendste reclamefamilie van Nederland
In de TV-commercial speelt de Jumbofamilie de hoofdrol. Marketing Directeur Jorieke de Vries-Goosen: “De Jumbofamilie wordt nog steeds enorm gewaardeerd. In iedere TV-sport waarin Bas (Frank Lammers) en Lieke (Maike Meijer) een rol vervullen, samen met hun kinderen, zien we een hele hoge waardering. Ook de stopping power, branding en activatie scoren veel hoger dan het marktgemiddelde. De consument heeft nog lang niet genoeg van de bekendste reclamefamilie van Nederland, dat is wel duidelijk. We pakken hier met Pasen dus lekker op door, ook omdat deze familie metafoor staat voor Jumbo als familiebedrijf. Een betere doorvertaling van je merk bestaat niet.”
De TV commercial, ontwikkeld in samenwerking met Hotel l’Amour, focust zich op het samenzijn met Pasen. Met ouder wordende kinderen is het steeds moeilijker om het gezin bij elkaar te krijgen. Deze herkenbare struggle gaat ook op voor Bas en Lieke, die hun uitvliegende kroost niet meer bij zich aan de paastafel krijgen. De kinderen verkiezen namelijk een weekendje paasfestivallen boven een paasbrunch in het ouderlijk huis. Het Jumbo gezin viert Pasen daarom op een wel heel bijzondere plek. De commercial laat zien dat het niet uitmaakt waar je Pasen viert, als je het maar lekker samen viert. Jumbo’s paasthema ‘Pasen voor elkaar’ verwoordt dit verlangen.
Directie van Jumbo terug te zien in campagne
De campagne is te zien op TV en diverse online en social kanalen, alsook in print, een speciale assortimentsbrochure, radio, OOH en het gratis verkrijgbare Hallo Magazine met lekker veel inspiratie en recepten. Zelfs de directie krijgt een bijzondere en zichtbare rol.