Kan het nog Italiaanser?

20-04-2011 (09:15) - Campagnes

‘Elke dag echt Italiaans’. Met dit thema is Grand’Italia een nieuwe campagne gestart. Het Italiaanse merk deelt elke dag, met iedereen in Nederland, de echte Italiaanse levensstijl. Want Italianen verstaan als geen ander de kunst van het heerlijke leven. En zeg nou zelf, daar kunnen wij als nuchtere Hollanders best nog wat van leren.

De geïntegreerde cross media campagne wordt zowel above-the-line als below-the-line uitgerold: op tv, radio, print, internet, social media en events. Zo introduceert Grand'Italia de typisch Italiaanse ‘aperitivo’ in Nederlandse cafés, komen er acties die je echt naar Italië sturen en is er een nieuwe hedendaagse tv-commercial. Ook deelt het merk elke dag content en conversaties op social media.

De eerste actie is inmiddels geweest en was een succes. Hyvers werd gevraagd wat zij zouden doen met ‘een uurtje extra licht’. Grand’Italia vierde zo samen met de doelgroep de zomertijd én de echte Italiaanse levensstijl: tijd hebben voor de goede dingen in het leven. De winnaar vliegt binnenkort naar Palermo op Sicilië om daar op één van de beroemde markten heerlijke verse ingrediënten te kopen. Kan het nog Italiaanser?

Bureau: Cooper+Cross
Creatie: Victor Mulder, Edwin Westerbeek, Martine Hooijer
TVC: Artcore, Jonathan Weyland
Verantwoordelijk bij Grand’Italia: Maaike Klijberg, Hans Voorschuur


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.