Kanker.nl lanceert samen met KWF ‘De wereld van kanker’
De wereld van jezelf kwijt zijn. De wereld van één grote waas. De wereld van grotere gevolgen dan je dacht. Dat is de wereld van 1 op de 3 Nederlanders die te maken krijgt met kanker. Het platform kanker.nl biedt houvast voor hen.
Dat laat de nieuwe campagne ‘De wereld van kanker’ zien die wordt gelanceerd vanuit kanker.nl, NFK, alle kankerpatiëntenorganisaties en KWF. De campagne is een eerste samenwerking tussen Café Society en Boris Creative, ieder al eerder afzonderlijk verantwoordelijk voor merkstrategie en merkcampagnes van KWF.
De campagne ‘De wereld van kanker’ is een wereld die keihard botst met de dagelijkse realiteit. Je gezin. Je partner. Je werk. Je leven. En in die wereld van kanker, wijst kanker.nl je de weg. Op dit platform vind je informatie die je kunt vertrouwen, hulp om keuzes te maken en mensen die hetzelfde meemaken. Zoals Berit: “Ik voelde me geïsoleerd en vervreemd van mezelf. Door contact met lotgenoten voelde ik me weer een beetje normaal.”
De wereld van kanker staat even stil
De gelaagde, gefaseerde campagne neemt je mee in de werelden van Cherine, Berit, Jomaro, Karel, Nzinga en Mick. Echte mensen met echte verhalen over de impact van kanker op hun leven. Op kanker.nl vonden zij houvast in een wereld waar ze niet voor hadden gekozen, maar wel hun weg moesten vinden. Doordat de hoofdpersonen in de video’s als enige in beeld verstillen, zuigen ze je in die wereld. Ondertussen draait de wereld om hen heen vrolijk door. Kanker.nl - gefinancierd door KWF - is hét platform dat patiënten en naasten ondersteunt in hun leven met en ook na kanker. Chris Fentener van Vlissingen, directeur Kanker.nl: “Het is zo belangrijk dat mensen die leven met kanker, weten waar ze terecht kunnen. De campagne maakt dit op een hele mooie manier duidelijk.”
Samenwerking Parool-fotograaf
Voor de campagne is een samenwerking gezocht met fotograaf Marijn Scheeres. Zij legt al vijftien jaar lang het huiselijke leven vast in haar wekelijkse serie Zaterdagochtend in het Parool. Want hoe zou het er uit zien als één van de personen in haar aanstekelijke, chaotische, huis-tuin-en-keuken portretten kanker heeft? Scheeres: “Ik ben inmiddels wel gewend dat mijn fotografiestijl gekopieerd wordt. Maar nu mocht ik vanaf het begin meedenken over hoe de portretten tot leven konden komen in bewegend beeld. Supertof.” Tijdens de draaidagen schoot Scheeres ook de portretten voor de online testimonials.
Voor iedereen anders
In oktober volgt ook de doorvertaling van de campagne voor de 20 kankerpatiëntenorganisaties. ‘De wereld van kanker is voor iedereen anders. Een patiëntenorganisatie is er voor jou.’
credits
Opdrachtgever: Kanker.nl, NFK & Kankerpatiëntenorganisaties samen met KWF.
Bureau: Café Society & Boris Creative
Strategie & concept: Bas Velthuis
Concept & creatie: Elise van der Velde
Concept & creatie: Boris Peters
Project lead: Benthe Boersma
Fotografie: Marijn Scheeres
Productie: Hammerfest
Regie: Fergus Riem Vis
DOP: Thomas van Krugten
Producer: Ida Bulölö & Cath Kwok
Post-productie: Storm
Media: Mediaplus Nederland