
Kick-off campagne nieuwe ASN Bank mèt eekhoorn: Nu al zin in morgen
Vanaf vandaag maakt Nederland voor het eerst kennis met de nieuwe ASN Bank. Op straat (outdoor) en online is de vernieuwde visuele stijl te zien, samen met de prikkelende slogan ‘Nu al zin in morgen!’. Het zijn de eerste teaser uitingen van de nieuwe merkpositionering, in aanloop naar een merkcampagne die in de zomer start met als merkbelofte: Goed voor jou. Goed voor de toekomst.
Iedereen heeft plannen en dromen voor de toekomst. En die zouden we het liefst morgen waarmaken, ook al is dat soms lastig. ASN Bank denkt en werkt mee om die plannen te realiseren. Met duidelijke keuzes en praktische oplossingen die bijdragen aan een mooiere toekomst; door klanten te helpen hun toekomstdromen waar te maken én door het geld van klanten te investeren met liefde voor mens, dier en natuur.
Eekhoorn in de hoofdrol
De eekhoorn is al sinds het begin het vertrouwde gezicht van ASN Bank. Ook in de nieuwe stijl heeft hij een prominente rol. Samen met een fris kleurenpalet en toegankelijke vormgeving laat hij zien waar ASN Bank voor staat: toekomstgericht, optimistisch en voor iedereen.
“De eekhoorn is voor ons meer dan een beeldmerk,” zegt Angela Eijlander, CSMO (Chief Sales & Marketing Officer) bij ASN Bank. “Hij staat voor vooruitdenken, voor hoe je slim omgaat met wat je hebt voor nu en de volgende generaties. En dat is precies wat we met het vernieuwde merk willen uitdragen. De nieuwe ASN Bank voelt herkenbaar, maar is ook helemaal van nu en kijkt vooruit naar een toekomst waar je zin in hebt.”
“We zijn ontzettend trots dat we samen met ASN Bank deze nieuwe merkpositionering tot leven mogen brengen.” zegt Yvette Belt, Managing Director bij Alfred. “De basis werd gelegd door Marc Oosterhout van consultancybureau Eastwood, en wij mochten daar op voortbouwen. Van de visuele stijl tot de campagne – alles klopt en is één verhaal. Het is mooi om te zien hoe het merk de komende tijd in de volle breedte tot leven komt.”
Positie versterken
Afgelopen december werd aangekondigd dat ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS samen verder gaan onder de naam ASN Bank. Door de krachten te bundelen ontstaat één sterke, herkenbare bank met een uitgesproken maatschappelijk profiel. Een ondernemende bank die toekomstgericht is, met oog voor mens en maatschappij. De nieuwe positionering en bijbehorende campagne vormen samen een stevige basis om de positie van ASN Bank ten opzichte van concurrenten te versterken, met het oog op toekomstige groei, het rendement en het aantal (nieuwe) klanten.
De eerste uitingen van de nieuwe ASN Bank zijn vanaf deze week te zien in het hele land. De merkcampagne volgt in de zomer.
Over Alfred
Alfred verbindt merken met de happy many. Het Amsterdamse bureau is actief sinds 2007 en richt zich samen met haar labels OnSocial en freddy op het ontwikkelen van merkstrategie, merkdesign, 360 campagnes, social en digital advertising en influencers marketing. Bij Alfred werken ongeveer 50 creatieve professionals aan uiteenlopende projecten voor bekende A-merken als Amstel, Lidl, Allianz Direct, Mora, Praxis, Texels, Simpel en ASN.