KLM start wervingscampagne Meet the Koffers

19-02-2023 (19:53) - Campagnes

Het zal niemand ontgaan zijn: de bagage afhandeling van Schiphol is de laatste tijd veel in het nieuws. Personeelstekort is daarin een belangrijke factor. KLM vroeg Kaliber Interactive daarom om een wervingscampagne te ontwikkelen, waarin ook de andere kant van het verhaal verteld kan worden.

Want hoe ís het eigenlijk achter die schermen, wat gebeurt daar allemaal? Om daarachter te komen, zijn er zeer persoonlijke gesprekken gevoerd met echte ervaringsdeskundigen: de koffers. In een drietal interviews vertellen ze over hun ervaringen, en spreken ze hun waardering uit over alle inzet en aandacht van het personeel. De campagne geeft daarmee een unieke kijk op zowel dit werk achter de schermen, als de gezonde balans tussen inspanning en ontspanning die KLM haar medewerkers biedt.

credits

Bureau: Kaliber Interactive
Concept: Fabian Schulting, Stan van Zon, Hugo van de Hoef (CD)
Producer: Janine Freriks
Strategie: Sytse Kooistra, Laurens Mooiweer
Account: Gert-Jan Noordanus

Productie: Holy Fools (Regie: Tom Rijpert / producer: Elles Markx)
Geluid: Studio LEVALO
Edit/ Grading: Erik edit
Beeldbewerking: Ton Habraken
Fotografie: Arthur Mebius
Animatie: Joris van Raaij 

KLM, Meet the Koffers - Vliegangst from Kaliber Interactive on Vimeo.

KLM, Meet the Koffers - Honeymoon from Kaliber Interactive on Vimeo.

KLM, Meet the Koffers - Business Class from Kaliber Interactive on Vimeo.