Klusmeldpunt blijkt EK-stunt
31-05-2012 (08:30) - Campagnes
Het vorige week gelanceerde www.meldpuntnederlandseklussers.nl blijkt een EK-stunt van Hornbach. De bouwmarktketen heeft het naderende EK Voetbal aangegrepen om een link met klussen te leggen. Met een dikke knipoog naar de actualiteit, aangezien Polen en Oekraïne de gastlanden zijn. Deze pr-stunt gaat vooraf aan de facebook-actie waarmee Hornbach klussers oproept hun EK-klusproject te fotograferen en dit met hun vrienden te delen; elke week maken inzenders kans op een waardebon van 100 euro.
Hoewel deze actie een knipoog naar de actualiteit is, heeft het Meldpunt volgens marketingmanager Michel van Slingerland wel degelijk een signaalfunctie. ‘Uit de reacties op dit Meldpunt blijkt dat mensen aan het denken zijn gezet. Want dat onze beroepsklussers in deze tijd over de grenzen kijken, is helemaal niet ondenkbaar. Hoe langer de economische crisis aanhoudt, hoe groter de kans dat ‘onze vakjongens’ hun geluk elders beproeven. Met het speciale ProfiConcept doet Hornbach er in ieder geval alles aan om de beroepsklussers duidelijk te maken dat ze onmisbaar zijn!’